۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6244

 

تعداد هسته: 8 هسته، 16 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده: (DDR4-2933 (1TB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6244

اگر قصد راه اندازی یک سرور قدرتمند را دارید و سرعت بالای اجرای برنامه ها و پردازش ها برایتان اهمیت زیادی دارد، پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6244 یک انتخاب ایده آل برای استفاده بر روی آن خواهد بود! این پردازنده سرور در سال 2019 و از سری پردازنده های نسل دوم زئون اینتل به بازار عرضه شده و از توان پردازشی و سرعت محاسباتی بسیار بالایی بهره می برد. مجهز بودن به فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز، پشتیبانی از حافظه های رم سریع و قدرتمند DDR4 و بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته اینتل برخی از ویژگی های سی پی یو سرور اینتل مدل Xeon Gold 6244 هستند که در ادامه بیشتر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6244

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6244

  • مجهز به 8 هسته با فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز

پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6244 به 8 هسته مجهز است و قابلیت اجرای 16 رشته پردازشی را داراست. همچنین این پردازنده از حافظه کش 24.75 مگابایتی برخوردار بوده و دارای توان حرارتی 150 وات است. اما شاید بتوان یکی از مشخصات مهم CPU مخصوص سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6244 را فرکانس آن دانست که در حالت پایه برابر با 3.6 گیگاهرتز است و امکان ارتقای آن به 4.4 گیگاهرتز با فناوری توربو وجود دارد. از این جهت می توان بر روی آن برای اجرای سریع پردازش ها و محاسبات سنگین حساب باز کرد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که فناوری Turbo Boost یکی از تکنولوژی های کاربردی اینتل است که امکان تغییر فرکانس پردازنده را به صورت پویا ایجاد می کند. به این صورت که پردازنده در هنگام اجرای پردازش های سنگین دارای فرکانس بالاتر و در مواقع بیکاری یا اجرای پردازش های سبک دارای فرکانس پایه خواهد بود. این تکنولوژی نقش زیادی در ارائه عملکرد سریع و بهینه پردازنده دارد.

  • ارائه عملکردی سریع در کنار حافظه های رم یک ترابایتیِ DDR4

با خرید پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6244 و استفاده از آن در کنار حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر یک ترابایت و فرکانس 2933 مگاهرتز، به بالاترین سرعت و کیفیت عملکرد سرور در اجرای برنامه های تخصصی دست یابید! این پردازنده با فناوری های ECC و Intel Optane نیز سازگار است و برای برقراری ارتباط با مموری از 6 کانال بهره می برد.

تکنولوژی ECC یا Error-Correcting Code در زمینه خطایابی خودکار و تصحیح ارورهای داخلی مموری کاربرد دارد. توجه داشته باشید که برای بهره بردن از این فناوری، چیپست به کار رفته در سرور نیز باید با آن سازگار باشد. تکنولوژی Intel Optane نیز از جمله فناوری های کاربردی اینتل به شمار می آید که باعث افزایش چشمگیر سرعت برقراری ارتباط مموری با محل های ذخیره سازی داده (هارددیسک، سرویس های Cloud، دیتابیس و...) و انتقال دیتا می شود. این فناوری به بهبود کیفیت عملکرد سرور در زمینه آنالیز داده و مجازی سازی کمک زیادی می کند.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6244

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6244

  • ارائه عملکردی سریع و هوشمند با کمترین میزان مصرف انرژی

در سی پی یو سرور مدل Xeon Gold 6244 از تکنولوژی های به روز و پیشرفته اینتل بهره برده شده و به همین دلیل این پردازنده عملکردی سریع و هوشمند با کمترین میزان مصرف انرژی از خود ارائه می دهد. به عنوان مثال این پردازنده با فناوری Speed Shift سازگار بوده و متناسب با نوع پردازش در حال انجام، قادر به انتخاب بهترین فرکانس عملکرد و ولتاژ مصرفی خواهد بود. به این ترتیب تا حد زیادی در مصرف انرژی این سی پی یو صرفه جویی خواهد شد. همچنین پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6244 از فناوری Hyper-Threading بهره می برد و از قابلیت پردازش موازی و تخصیص دو رشته پردازشی به هر هسته خود برخوردار است.

از دیگر تکنولوژی های پیشرفته اینتل که در سی پی یو مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6244 به کار رفته، باید به فناوری Deep Learning (DL) Boost اشاره کرد. این فناوری به ارتقای هوش مصنوعی پردازنده و توان استنباطی آن در اجرای پردازش ها و وظایف مختلف کمک زیادی می کند. همچنین در این CPU برای سرور از تکنولوژی Intel RDT بهره برده شده که باعث می شود تا پردازنده کنترل تخصیص منابعی مانند حافظه کش و پهنای باند مموری به برنامه ها و ماشین های مجازی را به طور کامل در دست داشته باشد.

پردازنده مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6244 دارای قابلیت همگام سازی عملکرد با مموری به صورت سخت افزاری نیز هست که باعث اجرای سریع تر پردازش های چند رشته ای می شود. ضمن اینکه این پردازنده از فناوری EPT هم پشتیبانی می کند و توانایی پیج بندی و ایجاد جدول از درخواست ها برای ارسال به مموری سرور را دارد. در این حالت ارتباط بار کاری مموری کاهش یافته و ارتباط با آن با سرعت بالایی انجام می گیرد.
دیگر فناوری های به کار رفته در سی پی یو سروری اینتل Xeon Gold 6244 شامل VT-x (تقسیم وظایف به چند بخش و اجرای آنها توسط پردازنده به عنوان چند واحد مجازی) و VT-d (ارتباط ایمن تر و با کیفیت تر با تجهیزات I/O به منظور ارتقای عملکرد آنها در محیط های مجازی شده) می شود.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6244

جمع بندی

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6244 به 8 هسته و 16 رشته پردازشی مجهز بوده و از فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز (قابل ارتقا به 4.4 گیگاهرتز) بهره می برد. از این جهت می توان بر روی آن برای اجرای پردازش ها و محاسبات سنگین با سرعتی عالی حساب باز کرد! همچنین این پردازنده مخصوص سرور از حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر یک ترابایت پشتیبانی می کند و در آن از تکنولوژی های پیشرفته اینتل بهره برده شده است. پس اگر قصد راه اندازی یک سرور قدرتمند و سریع را دارید، سی پی یو سرور اینتل زئون Gold 6244 نیازهای شما را به خوبی برطرف می کند.

برای دریافت قیمت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6244 و اطلاع از نحوه خرید آن به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید و یا از طریق شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر تماس بگیرید. همچنین اگر قبلاً از این پردازنده استفاده کرده اید، می توانید نظرات خود درباره آن را از طریق ثبت در بخش کامنت های سایت ایده برتر با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر