۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6152

 

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6152

تعداد هسته: 22 هسته، 44 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده: (DDR4-2666 (768GB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6152

کمپانی اینتل در سال 2017 سری پردازنده های نسل اول زئون خود را روانه بازار کرده است. این پردازنده ها برای استفاده بر روی سرور عرضه شده اند و از توان پردازشی و محاسباتی بالایی بهره می برند. از میان این سی پی یوها باید به پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6152 اشاره کنیم که دارای 22 هسته بوده و می توان از آن بر روی سرورهای قدرتمند و تخصصی بهره برد. این سی پی یو سرور از حافظه های رم DDR4 پشتیبانی می کند و در آن از تکنولوژی های پیشرفته اینتل بهره برده شده است. در ادامه بیشتر به معرفی مشخصات سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6152 می پردازیم.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6152

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6152

  • توان پردازشی و محاسباتی عالی!

همان طور که اشاره شد سی پی یو سرور Intel Xeon Gold 6152 به 22 هسته مجهز است و از 44 رشته پردازشی پشتیبانی می کند. این پردازنده دارای فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز بوده و از فناوری Intel Turbo Boost هم پشتیبانی می کند. با بهره گیری از این فناوری فرکانس سی پی یو سرور اینتل زئون Gold 6152 در هنگام اجرای پردازش های سنگین تا 3.7 گیگاهرتز نیز قابل ارتقا است. ضمن اینکه این پردازنده سرور دارای 30.25 مگابایت حافظه کش از نوع L3 و توان حرارتی 140 واتی نیز هست. در مجموع با توجه به قیمت سی پی یو سرور اینتل مدل Xeon Gold 6152 می توان میزان کارایی آن را کاملاً ایده آل ارزیابی کرد.

  • سازگاری با حافظه های رم DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز

در حالت کلی یکی از عوامل مهم و مؤثر بر روی کیفیت عملکرد سرور، سازگاری پردازنده با حافظه های رم است. CPU سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6152 با پردازنده های رم DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز و ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت سازگار بوده و به 6 کانال برای برقراری ارتباط با مموری مجهز است. این سی پی یو با تکنولوژی Error-Correcting Code (ECC) نیز سازگار است. این فناوری در زمینه تشخیص خطاهای داخلی مموری و تصحیح خودکار آنها کارایی بالایی دارد. البته برای بهره بردن از فناوری ECC چیپست به کار رفته در سرور نیز باید از آن پشتیبانی کند.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6152

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6152

  • بهره گیری از تکنولوژی های اینتل مانند Speed Shift، Hyper-Threading و...

شرکت اینتل در پردازنده های سری زئون خود که برای استفاده بر روی سرور عرضه شده اند، از تکنولوژی های پیشرفته خود بهره برده که باعث ارائه عملکرد سریع آنها با مصرف انرژی پایین می شود. این موضوع در رابطه با پردازنده مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6152 نیز صدق می کند. از میان این فناوری ها باید به تکنولوژی Hyper-Threading اشاره کنیم که قابلیت پردازش موازی را ایجاد می کند. در این حالت به هر هسته فیزیکی پردازنده، دو رشته پردازشی تخصیص داده می شود که باعث افزایش توان کاری آن می شود. همچنین پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6152 به فناوری Speed Shift هم مجهز است. این فناوری که نقش زیادی در مصرف بهینه انرژی پردازنده دارد، باعث عملکرد آن با بهترین فرکانس و ولتاژ مصرفی متناسب با نوع پردازش درحال انجام می شود.

سی پی یو مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6152 از فناوری عملکرد همگام با حافظه رم سرور به صورت سخت افزاری نیز برخوردار بوده و توانایی بالایی در اجرای پردازش های چند رشته ای دارد. ضمن اینکه این سی پی یو با بهره گیری از تکنولوژی EPT، قادر به ایجاد جدول و پیج بندی دیتا برای ارتباط سریع تر با مموری و کاهش بار کاری آن است.

در پردازنده سرور اینتل زئون Gold 6152 از فناوری VT-x هم بهره برده شده که امکان ایفای نقش واحد فیزیکی سی پی یو در قالب چند واحد مجازی را ایجاد می کند. در این حالت امکان تقسیم کردن وظایف به چند بخش جهت اجرای سریع تر فراهم می شود. فناوری VT-d از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در این سی پی یو است که در زمینه بهبود عملکرد تجهیزات I/O و ارتباط با کیفیت تر آنها با پردازنده در محیط های مجازی شده کاربرد دارد.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6152

جمع بندی

با خرید پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6152 و استفاده از آن می توانید از عملکرد عالی سرور در اجرای برنامه های تخصصی و حرفه ای بهره مند شوید! این پردازنده دارای 22 هسته و 44 رشته پردازشی است و از فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز با قابلیت ارتقا به 3.7 گیگاهرتز با فناوری توربو بهره می برد. از دیگر مشخصات CPU سرور اینتل Xeon Gold 6152 می توان به مجهز بودن به حافظه کش 30.25 مگابایتی، پشتیبانی از حافظه های رم قدرتمند DDR4 با ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت و مصرف بهینه انرژی اشاره کرد.

برای دریافت قیمت سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6152 و کسب اطلاعات لازم در رابطه با نحوه خرید آن از طریق شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان تماس بگیرید و یا به سایت شرکت ایده برتر مراجعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر