۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6150

 

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6150

تعداد هسته: 18 هسته، 36 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده: (DDR4-2666 (768GB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6150

کمپانی اینتل یکی از ابرشرکت های سازنده سخت افزار کامپیوتر است که محصولات آن به طور گسترده ای در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت در زمینه تولید پردازنده های سرور نیز فعالیت دارد و از میان محصولات آن در این زمینه می توان به سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6150 اشاره کرد. این پردازنده سرور که در سال 2017 به بازار عرضه شده، از قدرت پردازشی و محاسباتی قابل توجهی برخوردار بوده و برای استفاده بر روی سرورهایی با توان کاری بالا یک گزینه ایده آل به شمار می آید. مجهز بودن به 18 هسته، سازگاری با حافظه های رم قدرتمند DDR4 و ارائه عملکرد سریع با مصرف انرژی پایین برخی از ویژگی های پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6150 به شمار می آیند.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6150

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6150

  • دارای لیتوگرافی 14 نانومتری، مجهز به 18 هسته

پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6150 بر روی سوکت FCLGA3647 مادربرد سرور نصب می شود و دارای لیتوگرافی 14 نانومتری و ابعاد 76*56.5 میلی متر است. این سی پی یو مخصوص سرور به 18 هسته، 36 رشته پردازشی و فرکانس پایه 2.7 گیگاهرتزی مجهز می باشد. لازم به ذکر است که cpu سرور اینتل Xeon Gold 6150 با تکنولوژی Turbo Boost نیز سازگار است و فرکانس آن در هنگام اجرای پردازش های سنگین تر نسبت به حالت عادی، تا 3.7 گیگاهرتز نیز ارتقا می یابد. از دیگر مشخصات این پردازنده سرور باید به مجهز بودن آن به حافظه کش 24.75 مگابایتی از نوع L3 و توان حرارتی 165 واتی اشاره کرد. با توجه به این مشخصات می توان قیمت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6150 را ایده آل ارزیابی کرد.

  • عملکردی سریع و با کیفیت با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته اینتل

در حالت کلی پردازنده های مخصوص سرور در مقایسه با پردازنده های معمولی از تکنولوژی های پیشرفته تری بهره می برند و عملکردی سریع تر با مصرف انرژی پایین ارائه می دهند. سی پی یو سرور اینتل مدلXeon Gold 6150 نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرکت اینتل در آن از برخی از تکنولوژی های کاربردی خود بهره برده است. از میان این تکنولوژی ها باید به فناوری Speed Shift اشاره کنیم که باعث مصرف انرژی بهینه پردازنده می شود. این فناوری به پردازنده این امکان را می دهد تا با توجه به پردازش در حال اجرا، مناسب ترین ولتاژ مصرفی و فرکانس عملکرد را انتخاب کند.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6150

از دیگر فناوری های به کار رفته در پردازنده مخصوص سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6150 باید به تکنولوژی Hyper-Threading اشاره کنیم که قابلیت پردازش موازی و اختصاص دادن دو رشته پردازشی به هر هسته فیزیکی پردازنده را ایجاد می کند. این سی پی یو سرور با فناوری VT-x نیز سازگار است و قابلیت ایفای نقش در قالب چند واحد مجازی به منظور تقسیم وظایف به چند بخش و اجرای سریع تر آنها را داراست. ضمن اینکه cpu مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6150 از تکنولوژی VT-d نیز برخوردار بوده که در زمینه بهبود کیفیت عملکرد I/O در محیط های مجازی شده کارایی دارد.

تکنولوژی EPT یکی دیگر از فناوری های به کار رفته در پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6150 است که باعث ارتقای سرعت آن در ارتباط با مموری و کاهش بار کاری حافظه می شود. مطابق با این فناوری پردازنده قابلیت پیج بندی و جدول بندی درخواست ها از مموری را داراست. همچنین سی پی یو سرور اینتل زئون Gold 6150 به تکنولوژی همگام سازی عملکرد به صورت سخت افزاری با مموری برخوردار بوده و توانایی بالایی در اجرای پردازش های چند رشته ای دارد.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6150

  • مجهز به 6 کانال جهت برقراری ارتباط با حافظه های DDR4

سی پی یو سرور Intel Xeon Gold 6150 با حافظه های رم DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز و ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت سازگار است و برای برقراری ارتباط با آنها به 6 کانال ارتباطی مجهز شده است. در این حالت سرور عملکردی سریع از خود ارائه داده و می توان برنامه های تخصصی و سنگین را بر روی آن اجرا کرد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6150 از تکنولوژی Error-Correcting Code (ECC) پشتیبانی می کند. این فناوری امکان تشخیص خطاهای داخلی مموری و رفع خودکار آنها را ایجاد می کند. البته برای بهره مندی از فناوری ECC چیپست سرور نیز باید با آن سازگار باشد.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6150

جمع بندی

همان طور که مشاهده می کنید پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6150 از مشخصات قابل توجهی برای استفاده بر روی سرورهای قدرتمند برخوردار است و از توان پردازشی و سرعت محاسباتی بالایی بهره می برد. از جمله ویژگی های این پردازنده می توان به مجهز بودن به 18 هسته و 36 رشته پردازشی، فرکانس پایه 2.7 گیگاهرتز با قابلیت ارتقا به 3.7 گیگاهرتز با فناوری توربو، حافظه کش 24.75 مگابایتی و سازگاری با حافظه های رم سریع و پرظرفیت اشاره کرد. همچنین سی پی یو مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6150 از تکنولوژی های پیشرفته اینتل بهره می گیرد و عملکردی سریع با مصرف انرژی بهینه را برای شما به ارمغان می آورد.

شرکت ایده برتر پارسیان با سابقه ای درخشان در زمینه فروش انواع تجهیزات سرور، آماده ارائه سی پی یو برای سرور اینتل Xeon Gold 6150 با بهترین قیمت بازار به شما است. چنانچه قصد خرید این محصول را دارید، برای دریافت قیمت و اطلاع از نحوه خرید آن به سایت شرکت ایده برتر مراجعه کنید و یا با شماره 73027-021 تماس بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر