۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6144

 

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6144

تعداد هسته: 8 هسته، 16 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده:  (DDR4-2666 (768GB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6144

سی پی یو را می توان مغز متفکر سرور دانست که وظیفه انجام پردازش و محاسبات بر عهده آن است! اگر سرعت عملکرد و توان کاری سرور برایتان اهمیت زیادی دارد، باید از سی پی یوهای قدرتمند بر روی آن استفاده کنید. از جمله پردازنده های کارآمد موجود در بازار، باید به پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6144 اشاره کرد که از فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز بهره می برد. این پردازنده سرور دارای 8 هسته بوده و شرکت اینتل در آن از فناوری های پیشرفته خود بهره برده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات سی پی یو سرور اینتل زئون Gold 6144 با ما تا انتهای متن همراه باشید.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6144

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6144

  • توان پردازشی و سرعت محاسباتی بسیار مطلوب

پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6144 در سال 2017 روانه بازار شده و دارای لیتوگرافی 14 نانومتری و ابعاد 76 x 56.5 میلی متری است. شما می توانید از این سی پی یو سرور بر روی سوکت FCLGA3647 مادربرد سرور خود استفاده کرده و از توان پردازشی و سرعت محاسباتی بسیار مطلوب آن بهره مند شوید! CPU سرور اینتل Xeon Gold 6144 به 8 هسته مجهز بوده و از 16 رشته پردازشی پشتیبانی می کند. همچنین این سی پی یو دارای فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتزی است که در هنگام انجام پردازش های سنگین، توسط فناوری Turbo Boost به 4.2 گیگاهرتز نیز ارتقا پیدا می کند. از این جهت می توان بر روی سی پی یو سرور اینتل مدل Xeon Gold 6144  برای مصارف حرفه ای و تخصصی بهره برد. لازم به ذکر است که این سی پی یو دارای 24.75 مگابایت حافظه کش و توان حرارتی 150 وات می باشد.

  • ارتباط سریع و بهینه با حافظه های رم DDR4

تعامل و برقراری ارتباط با کیفیتِ سی پی یو و مموری سرور همواره یکی از موارد مهم در بهبود کارایی سرور به شمار می آمده است. به همین دلیل باید در هنگام اسمبل کردن سرور حتماً به سازگاری پردازنده و مموری توجه داشته باشید. پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6144 با حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت و فرکانس 2666 مگاهرتز سازگار است و عملکردی عالی در اجرای برنامه های سنگین از خود نشان می دهد. این سی پی یو از طریق 6 کانال با مموری ارتباط برقرار می کند و با فناوری Error-Correcting Code (ECC) نیز سازگار است. این فناوری که بر روی قیمت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6144 نیز مؤثر بوده، خطاهای رایج داخلی مموری را تشخیص داده و آنها را به صورت خودکار تصحیح می کند. البته برای بهره مندی از فناوری ECC باید چیپست مورد استفاده شما نیز از آن پشتیبانی کند.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6144

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6144

  • بهره مندی از تکنولوژی های Speed Shift، Hyper-Threading و دیگر فناوری های اینتل

در سی پی یو مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6144 فناوری های پیشرفته و کاربردی اینتل به منظور ارائه عملکرد سریع و دقیق پردازنده با مصرف انرژی بهینه به کار رفته است. از جمله این فناوری ها باید به تکنولوژی Speed Shift اشاره کنیم که نقش عمده ای در کاهش مصرف انرژی دارد. این فناوری این امکان را ایجاد می کند تا پردازنده متناسب با نوع پردازش در حال انجام، قادر به انتخاب مناسب ترین فرکانس و ولتاژ مصرفی باشد. همچنین این سی پی یو با تکنولوژی Hyper-Threading سازگار بوده و از قابلیت پردازش موازی بهره می برد. در این حالت امکان اجرای دو رشته پردازشی به ازای هر هسته فیزیکی پردازنده وجود خواهد داشت.

فناوری VT-x یکی دیگر از تکنولوژی های به کار رفته در سی پی یو Intel Xeon Gold 6144 است که باعث بهره بردن از سی پی یو در قالب چند واحد مجازی و تقسیم وظایف به چند بخش در هنگام اجرای آنها می شود. این سی پی یو دارای فناوری VT-d نیز هست که به ارتقای عملکرد تجهیزات I/O در محیط های مجازی شده منجر می شود.

در زمینه برقراری ارتباط با مموری نیز پردازنده مخصوص سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6144 به فناوری EPT مجهز شده است. این فناوری نقش زیادی در کاهش بار کاری مموری داشته و باعث ایجاد جدول و پیج بندی دیتا جهت رد و بدل کردن سریع تر آنها می شود. در همین راستا سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6144 از قابلیت همگام سازی سخت افزاری با مموری برخوردار بوده و توانایی بالایی در اجرای پردازش های چند رشته ای دارد.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6144

جمع بندی

از آنجا که پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6144  به 8 هسته مجهز بوده و از 16 رشته پردازشی پشتیبانی می کند و دارای فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز (قابل ارتقا به 4.2 گیگاهرتز از طریق فناوری توربو) است، می توان از توان پردازشی و قدرت محاسباتی بالای آن اطمینان داشت. این سی پی یو در کنار حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت و فرکانس 2666 مگاهرتز عملکردی عالی از خود نشان داده و یک سرور قدرتمند را برای شما به ارمغان می آورد.

برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید سی پی یو سرور اینتل مدل Xeon Gold 6144 از طریق شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان تماس بگیرید و یا به سایت شرکت ایده برتر مراجعه کنید. همچنین شما می توانید نظرات خود درباره این محصول را از طریق ثبت در بخش کامنت های سایت ایده برتر با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر