۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6140

 

 
سی پی یو اینتل Xeon Gold 6140
 
تعداد هسته: 18 هسته، 36 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده: (DDR4-2666 (768GB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6140

کارایی و توان اجرایی سرور تا حد بسیار زیادی به پردازنده به کار رفته بر روی آن بستگی دارد. اگر قصد راه اندازی یک سرور قوی برای اجرای برنامه های حرفه ای را دارید، سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6140 انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. این پردازنده مخصوص سرور در سال 2017 روانه بازار شده و به 18 هسته مجهز است. شما می توانید این سی پی یو را بر روی سوکت FCLGA3647 مادربرد سرور نصب کرده و از آن برای انجام پردازش ها و محاسبات سنگین بهره ببرید.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6140

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6140

  • دارای فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتزی با قابلیت ارتقا به 3.7 گیگاهرتز با فناوری توربو

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6140 با لیتوگرافی 14 نانومتری و ابعاد 76*56.5 میلی متری عرضه شده و دارای 18 هسته و 36 رشته پردازشی است. فرکانس پایه این پردازنده سرور برابر با 2.3 گیگاهرتز است که امکان ارتقای آن به 3.7 گیگاهرتز از طریق فناوری توربو وجود دارد. فناوری Turbo Boost یکی از تکنولوژی های کاربردی اینتل است که نقش مهمی در عملکرد بهینه پردازنده دارد. به این ترتیب سی پی یو مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6140 در هنگام پردازش های معمولی از فرکانس پایه و در هنگام اجرای پردازش های سنگین تر از فرکانس بالاتر بهره می برد. لازم به ذکر است که این سی پی یو به 24.75 مگابایت حافظه کش مجهز بوده و از توان حرارتی 140 وات برخوردار است.

مجهز به 6 کانال جهت برقراری ارتباط با مموری

برای اینکه به بالاترین کیفیت و سرعت عملکرد سرور دست یابید، باید حتماً به سازگاری پردازنده و رم سرور توجه داشته باشید. پردازنده سرور اینتل زئون مدل Intel Xeon Gold 6140 با حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت و فرکانس 2666 مگاهرتز سازگار بوده و برای برقراری ارتباط با مموری به 6 کانال ارتباطی مجهز شده است. ضمن اینکه این سی پی یو از فناوری Error-Correcting Code (ECC) نیز پشتیبانی می کند. این فناوری در زمینه خطایابی و تصحیح خودکار ارورهای داخلی مموری کارایی بالایی دارد. توجه داشته باشید که برای بهره بردن از این تکنولوژی، چیپست سرور نیز باید با آن سازگار باشد.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6140

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6140

  • پشتیبانی از فناوری های Speed Shift، Hyper-Threading و دیگر تکنولوژی های اینتل

در حالت کلی پردازنده های سری زئون اینتل از تکنولوژی های پیشرفته ای در مقایسه با سی پی یوهای معمولی بهره می برند و عملکردی سریع تر با مصرف انرژی بهینه تر ارائه می دهند. پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6140 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به برخی از فناوری های کارآمد اینتل مجهز است. به عنوان مثال در این سی پی یو از تکنولوژی VT-x استفاده شده که امکان بهره بردن از سی پی یو در قالب چند پلتفرم مجازی و تقسیم وظایف به چند بخش را ایجاد می کند. همچنین cpu برای سرور اینتل Xeon Gold 6140 از فناوری همگام سازی سخت افزاری با مموری جهت اجرای برنامه های چند رشته ای به شکلی سریع تر برخوردار است. تکنولوژی EPT نیز که به منظور ایجاد جدول و پیج بندی دیتا مورد استفاده قرار می گیرد، نقش مهمی در ارتباط سریع تر این سی پی یو با مموری و کاهش بار کاری حافظه دارد.

سی پی یو سرور Intel Xeon Gold 6140 با فناوری Hyper-Threading نیز سازگار است. این فناوری با تخصیص دو رشته پردازشی به هر هسته پردازنده، قابلیت پردازش موازی را ایجاد می کند. ضمن اینکه این سی پی یو با بهره گیری از فناوری Speed Shift قادر به انتخاب فرکانس و ولتاژ مصرفی متناسب با نوع پردازش در حال انجام خواهد بود. این فناوری نقش عمده ای در مصرف بهینه انرژی پردازنده دارد.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6140

جمع بندی

با خرید پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6140 و استفاده از آن بر روی سرور می توانید از قدرت پردازشی و سرعت محاسباتی بسیار مطلوبی بهره مند شده و برنامه های تخصصی مورد نظر خود را با کیفیتی عالی اجرا کنید. این سی پی یو دارای 18 هسته بوده و از 36 رشته پردازشی پشتیبانی می کند. همچنین فرکانس پایه سی پی یو سرور اینتل مدل Xeon Gold 6140 برابر با 2.3 گیگاهرتز بوده که امکان ارتقای آن به 3.7 گیگاهرتز از طریق فناوری توربو وجود دارد. مجهز بودن به حافظه کش 24.75 مگابایتی، پشتیبانی از حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت و بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته اینتل از دیگر ویژگی های این سی پی یو به شمار می آیند.

برای دریافت قیمت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6140 و کسب اطلاعات لازم در رابطه با نحوه خرید آن به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید. همچنین برای این منظور می توانید از طریق شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر تماس بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر