۱۳۹۹ شهریور ۱۹, چهارشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6132

 

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6132

تعداد هسته: 14 هسته، 28 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده(DDR4-2666 (768GB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6132

اگر قصد راه اندازی سروری با توان کاری بالا دارید، می توانید از سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6132 بر روی آن بهره ببرید! این پردازنده سرور در سال 2017 روانه بازار شده و از قدرت پردازشی و سرعت محاسباتی بسیار مطلوبی بهره می برد. پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6132 بر روی سوکت FCLGA3647 قابل نصب است و دارای لیتوگرافی 14 نانومتری و ابعاد 76*56.5 میلی متری می باشد. از جمله ویژگی های این سی پی یو زئون اینتل می توان به سازگاری با فناوری های کاربردی اینتل در زمینه عملکرد سریع با مصرف انرژی پایین، سازگاری با حافظه های رم قوی و مجهز بودن به 14 هسته اشاره کرد که در ادامه بیشتر به بررسی آنها می پردازیم.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6132

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6132

  • کارایی بالا در اجرای پردازش های سنگین 

پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6132 از 14 هسته، 28 رشته پردازشی و حافظه کش 19.25 مگابایتی از نوع L3 بهره می برد و می توان بر روی آن برای اجرای برنامه های تخصصی بر روی سرور حساب باز کرد. همچنین این سی پی یو مخصوص سرور دارای فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز است که امکان ارتقای آن به 3.7 گیگاهرتز از طریق فناوری توربو وجود دارد. تکنولوژی Turbo Boost یکی از فناوری های معروف اینتل است که باعث عملکرد بهینه آن در هنگام اجرای پردازش های مختلف می شود. به طوری که با بهره گیری از این فناوری، پردازنده مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6132 در هنگام انجام پردازش های معمولی از فرکانس پایه و در هنگام انجام پردازش های سنگین تر از فرکانس بالاتر بهره می برد.

  • ارائه عملکرد سریع با مصرف انرژی بهینه

یکی از مزایای سی پی یوهای سری زئون در مقایسه با پردازنده های دیگر، مجهز بودن آنها به تکنولوژی های پیشرفته اینتل است که باعث ارائه عملکرد سریع آنها با مصرف بهینه انرژی می شود. این موضوع در رابطه با سی پی یو سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6132 نیز صدق می کند. از جمله فناوری های به کار رفته در این CPU برای سرور می توان به Hyper-Threading اشاره کرد که امکان پردازش موازی را ایجاد می کند. در این حالت قابلیت تخصیص دو رشته پردازشی به هر هسته پردازنده وجود دارد.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6132

فناوری Speed Shift از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6132 است. این فناوری که نقش مهمی در مصرف انرژی بهینه پردازنده دارد، این امکان را ایجاد می کند تا سی پی یو فرکانس و ولتاژ مصرفی را متناسب با نوع پردازش در حال انجام انتخاب کند. همچنین این پردازنده سرور دارای فناوری VT-x نیز هست نیز هست و از قابلیت تقسیم وظایف به چند بخش به صورت مجازی بهره می برد.
سازگاری با فناوری های EPT (ارتباط سریع تر با مموری و کاهش بار کاری آن با ایجاد جدول و پیج بندی دیتا)، همگام سازی سخت افزاری با مموری به منظور بالا بردن توان پردازشی چند رشته ای و VT-d (به منظور کیفیت بهتر در برقراری با تجهیزات I/O در محیط های مجازی شده) از دیگر مشخصات CPU مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6132 به حساب می آید.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6132

  • پشتیبانی از حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت

سی پی یو زئون اینتل Intel Xeon Gold 6132 با حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت و فرکانس 2666 مگاهرتز سازگار است و در کنار آنها عملکردی سریع از خود نشان می دهد. این سی پی یو برای برقراری ارتباط با حافظه رم سرور به 6 کانال مجهز است و از فناوری Error-Correcting Code (ECC) بهره می برد. این فناوری امکان تشخیص خطاهای رایج داخلی مموری و برطرف کردن آنها به صورت خودکار را ایجاد می کند. این قابلیت نیازمند پشتیبانی چیپست از آن نیز هست و بر روی قیمت پردازنده سرور اینتل زئون Gold 6132 نیز مؤثر بوده است.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6132

جمع بندی

در مجموع می توان پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6132 را با توجه به ویژگی هایی مانند مجهز بودن به 14 هسته، 28 رشته پردازشی، حافظه کش 19.25 مگابایتی، فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز (قابل ارتقا به 3.7 گیگاهرتز با فناوری توربو) و پشتیبانی از حافظه های رم DDR4 یک انتخاب ایده آل برای استفاده در سرورهایی با توان کاری بالا دانست. همچنین این سی پی یو زئون برای سرور از فناوری های کاربردی اینتل بهره می برد و عملکردی سریع با مصرف پایین انرژی ارائه می دهد.

شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت ایده برتر پارسیان یا تماس با شماره 73027-021 اطلاعات لازم در رابطه با قیمت و نحوه خرید اینترنتی پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6132 را دریافت کنید. همچنین در صورت استفاده از این محصول، می توانید نظرات خود درباره آن را در بخش کامنت های سایت ایده برتر با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر