۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6242

 

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6242

تعداد هسته: 16 هسته، 32 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده: (DDR4-2933 (1TB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6242

کمپانی اینتل در سال 2019 از پردازنده های نسل دوم زئون خود رونمایی کرد که کارایی بالایی برای استفاده بر روی سرورهای حرفه ای دارند. سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6242 یکی از همین محصولات است که دارای 16 رشته بوده و از فرکانس پایه 2.8 گیگاهرتزی بهره می برد. این پردازنده سرور از سرعت محاسباتی و توان پردازشی بالایی برخوردار بوده و به خوبی از عهده وظایف سنگین برمی آید. از جمله مشخصات پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6242 می توان به سازگاری با حافظه های رم قدرتمند و پرظرفیت DDR4 و مجهز بودن به تکنولوژی های پیشرفته اینتل اشاره کرد.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6242

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6242

  • دارای فرکانس پایه 2.8 گیگاهرتز با قابلیت ارتقا به 3.9 گیگاهرتز با فناوری Turbo

فناوری Turbo Boost یکی از تکنولوژی های کاربردی و معروف اینتل است که باعث تغییر فرکانس پردازنده به صورت داینامیک و پویا می شود. به این ترتیب که پردازنده در هنگام اجرای پردازش های سنگین از فرکانس بالاتر و در مواقع بیکاری و اجرای پردازش های سبک از فرکانس پایه بهره می برد. پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6242 از تکنولوژی توربو برخوردار بوده و فرکانس آن تا 3.9 گیگاهرتز هم قابل ارتقا است. از این جهت می توان بر روی آن برای انجام محاسبات و پردازش های سنگین حساب باز کرد. باید به این نکته هم اشاره کنیم که cpu سرور اینتل Xeon Gold 6242 دارای 16 هسته، 32 رشته پردازشی، 22 مگابایت حافظه کش و 150 وات توان حرارتی است و باعث عملکرد بسیار مطلوب سرور در اجرای برنامه های تخصصی می شود.

  • عملکردی سریع در کنار حافظه های رم DDR4

با خرید پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6242 و استفاده از آن در کنار حافظه های رم DDR4 با ظرفیت حداکثر یک ترابایت و فرکانس 2933 مگاهرتز به بالاترین سرعت و کیفیت عملکرد سرور دست یابید! این سی پی یو برای سرور که دارای لیتوگرافی 14 نانومتری و ابعاد 76 x 56.5 میلی متری است، بر روی سوکت FCLGA3647 سرور نصب می شود و از طریق شش کانال با رم سرور ارتباط برقرار می کند. از جمله نکات قابل ذکر در این رابطه، سازگاری سی پی یو مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6242 با فناوری های به روز اینتل مانند Optane و ECC می باشد.

فناوری Intel Optane باعث برقراری ارتباط فوق العاده سریع مموری با هارد دیسک، پایگاه داده، سرویس های Cloud و دیگر محل های ذخیره سازی دیتا می شود و نقش زیادی در بهبود کیفیت عملکرد سرور در آنالیز داده و مجازی سازی دارد. تکنولوژی Error-Correcting Code (ECC) نیز در زمینه تشخیص و رفع خودکار خطاهای داخلی مموری کارایی دارد. برای بهره بردن از این فناوری، چیپست سرور نیز باید با آن سازگار باشد.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6242

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6242

  • مجهز به تکنولوژی های DL Boost، RDT، Hyper-threading و دیگر فناوری های پیشرفته اینتل

یکی از مزیت های پردازنده های نسل دوم زئون، بهره گیری آنها از تکنولوژی های پیشرفته و به روز اینتل است. این موضوع در رابطه با پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6242 نیز صدق می کند و در آن از تکنولوژی هایی مانند Intel DL Boost استفاده شده است. این فناوری باعث ارتقای هوش مصنوعی و توان استنباطی پردازنده در اجرای پردازش های مختلف می شود. همچنین این سی پی یو از فناوری Intel RDT برخوردار بوده و بر روی تخصیص منابع (حافظه کش، پهنای باند مموری و...) به برنامه ها و ماشین های مجازی کنترل کامل دارد.

بهره بردن از فناوری VT-x یکی دیگر از مشخصات پردازنده مخصوص سرور اینتل Xeon Gold 6242 است. مطابق با این فناوری واحد سخت افزاری پردازنده قادر به ایفای نقش در قالب چند واحد مجازی را خواهد داشت و می تواند وظایف را به صورت تقسیم شده به چند بخش انجام دهد. همچنین این پردازنده از طریق فناوری VT-d با تجهیزات I/O در محیط های مجازی شده، ارتباط ایمن تر و با کیفیت تری برقرار می کند.

در CPU مخصوص سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6242 از فناوری Speed Shift هم بهره برده شده که نقش عمده ای در مصرف انرژی بهینه آن دارد. این فناوری به سی پی یو این قابلیت را می دهد تا فرکانس عملکرد و ولتاژ مصرفی را متناسب با نوع پردازش درحال انجام انتخاب کند. سی پی یو سرور اینتل مدل Xeon Gold 6242 با فناوری Hyper-Threading هم سازگار بوده و از امکان پردازش مجازی و تخصیص دو رشته پردازشی به هر هسته بهره می برد.

در زمینه ارتباط با مموری نیز پردازنده سرور اینتل زئون Gold 6242 به فناوری EPT مجهز شده است. این فناوری باعث ایجاد جدول و پیج بندی درخواست ها از مموری و کاهش بار کاری آن می شود. ضمن اینکه این پردازنده از قابلیت عملکرد همگام سازی شده با مموری به صورت سخت افزاری جهت اجرای پردازش های چند رشته ای برخوردار است. با توجه به این مشخصات قیمت سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6242 را می توان مناسب ارزیابی کرد.

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6242

جمع بندی

در مجموع می توان پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6242 را با توجه به ویژگی هایی مانند مجهز بودن به 16 هسته، 32 رشته پردازشی، فرکانس پایه 2.8 گیگاهرتز با قابلیت ارتقا به 3.9 گیگاهرتز با فناوری توربو و حافظه کش 22 مگابایتی یک انتخاب ایده آل برای اجرای پردازش های سنگین دانست. همچنین این پردازنده سرور با حافظه های رم DDR4 با ظرفیت یک ترابایت و فرکانس 2933 مگاهرتز سازگار بوده و در آن از فناوری های پیشرفته اینتل بهره برده شده است.

شما می توانید برای دریافت قیمت و اطلاع از نحوه خرید سی پی یو برای سرور از طریق شماره 73027-021 با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان تماس بگیرید. همچنین در صورت تمایل می توانید نسبت به خرید اینترنتی این محصول از سایت ایده برتر اقدام کرده و آن را در اسرع وقت درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر