۱۳۹۹ شهریور ۲۴, دوشنبه

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6142

 

سی پی یو اینتل Xeon Gold 6142

تعداد هسته: 16 هسته، 32 رشته پردازشی
نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده: (DDR4-2666 (768GB
سوکت پردازنده: FCLGA3647

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6142

سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6142 یکی از پردازنده های قدرتمند موجود در بازار است که استفاده از آن باعث بالا رفتن توان پردازشی و محاسباتی سرور می شود. این سی پی یو که از سری پردازنده های زئون اینتل به شمار می آید، در سال 2017 به بازار عرضه شده و از جمله ویژگی های آن می توان به مجهز بودن به 16 هسته، فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز و پشتیبانی از حافظه های رم 768 گیگابایتی اشاره کرد. پس اگر قصد راه اندازی سرور با توان کاری بالا دارید، پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6142 نیازهای شما را به خوبی برآورده می کند.

معرفی سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6142

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6142

  • دارای لیتوگرافی 14 نانومتری، قابل نصب بر روی سوکت FCLGA3647

سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6142 با لیتوگرافی 14 نانومتری و در ابعاد 76*56.5 میلی متر عرضه شده و بر روی سوکت FCLGA3647 مادربرد سرور قابل نصب است. این پردازنده سرور به 16 هسته مجهز بوده و از 32 رشته پردازشی پشتیبانی می کند. همچنین فرکانس پایه پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6142 برابر با 2.6 گیگاهرتز است که امکان ارتقای آن به 3.7 گیگاهرتز از طریق فناوری توربو وجود دارد. ضمن اینکه این سی پی یو به حافظه کش با ظرفیت 22 مگابایت از نوع L3 مجهز است و از توان حرارتی 150 وات بهره می برد. با توجه به این مشخصات می توان از توان محاسباتی و پردازشی CPU سرور اینتل Xeon Gold 6142 اطمینان کامل داشت.

  • ارائه عملکردی سریع و ایده آل در ارتباط با حافظه های رم DDR4

سازگاری پردازنده با حافظه رم سرور نقشی اساسی در بهبود کارایی سرور دارد. در رابطه با پردازنده سرور اینتل زئون  Gold 6142 باید به این نکته اشاره کنیم که این پردازنده از حافظه های رم DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز و ظرفیت حداکثر 768 گیگابایت پشتیبانی می کند و برای برقراری ارتباط با مموری به 6 کانال مجهز شده است. سی پی یو سرور اینتل مدل Intel Xeon Gold 6142 با فناوری Error-Correcting Code (ECC) هم سازگار است. این فناوری که بر روی قیمت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6142 نیز مؤثر بوده، قابلیت خطایابی خودکار و تصحیح ارورهای داخلی مموری را فراهم می کند. البته برای بهره مندی از تکنولوژی ECC چیپست سرور نیز باید با آن سازگار باشد.

طراحی و ساخت پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6142

پردازنده سرور Intel Xeon Gold 6142

  • بهره گیری از فناوری های اینتل به منظور ارائه عملکردی سریع و بهینه از لحاظ مصرف انرژی

شرکت اینتل در سی پی یو سرور مدل Xeon Gold 6142 نیز مانند دیگر پردازنده های سری زئون از فناوری های کاربردی خود بهره برده که از میان آنها می توان به Hyper-Threading اشاره کرد. این تکنولوژی پردازش موازی و تخصیص دو رشته پردازشی به هر هسته پردازنده را امکان پذیر می کند. همچنین در این سی پی یو از فناوری VT-x نیز بهره برده شده که باعث تقسیم وظایف به چند بخش و اجرای آنها توسط سی پی یو به عنوان چند واحد مجازی مختلف می شود.

در زمینه برقراری ارتباط با مموری نیز پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6142 به فناوری EPT مجهز شده است. این فناوری با ایجاد جدول و پیج بندی دیتا باعث سریع تر شدن ارتباط با حافظه و کاهش بار کاری آن می شود. ضمن اینکه این سی پی یو از فناوری عملکرد همگام با مموری به صورت سخت افزاری برخوردار بوده و توانایی بالایی در مدیریت پردازش های چند رشته ای دارد.

بهره گیری از فناوری های VT-d (جهت ارتباط با کیفیت با تجهیزات I/O به منظور بهبود کیفیت عملکرد آنها در محیط های مجازی شده) و Speed Shift (انتخاب مناسب ترین ولتاژ مصرفی و فرکانس توسط پردازنده به منظور مصرف انرژی بهینه) از دیگر مشخصات سی پی یو سرور اینتل Xeon Gold 6142 به شمار می آید.

بهره گیری از فناوری های اینتل به منظور ارائه عملکردی سریع و بهینه از لحاظ مصرف انرژی

جمع بندی

همان طور که مشاهده می کنید پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6142 با بهره گیری از تکنولوژی های کاربردی اینتل و سازگاری با حافظه های رم 768 گیگابایتی از نوع DDR4، یک انتخاب ایده آل برای اجرای برنامه های تخصصی بر روی سرور و انجام پردازش های سنگین به شمار می آید. این پردازنده دارای 16 هسته، 32 رشته پردازشی، 22 مگابایت حافظه کش و فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز (قابل ارتقا به 3.7 گیگاهرتز) بوده و یکی از محصولات کارآمد محسوب می شود.

شما می توانید با مراجعه به سایت ایده برتر یا تماس با شماره 73027-021 اطلاعات لازم در رابطه با قیمت و نحوه خرید اینترنتی پردازنده سرور اینتل Xeon Gold 6142 را دریافت کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید نسبت به خرید اینترنتی این محصول از سایت ایده برتر اقدام کرده و آن را در اسرع وقت درب منزل یا محل کارتان تحویل بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر