۱۴۰۰ فروردین ۲۵, چهارشنبه

 

معرفی تبلت سامسونگ Tab S7

تبلت سامسونگ Tab S7 یکی از بهترین تبلت های موجود در بازار است که طراحی مدرن و زیبایی دارد. عملکرد سریع و قدرتمند سخت افزار و امکانات فراوانی که رابط کاربری در اختیار کاربران می گذارد، ارزش این تبلت حرفه ای را چندین برابر بالا می برد. شارژدهی خوب باتری و صفحه نمایش بزرگ تبلت باعث می شود که ساعت ها به تماشای فیلم و سریال یا وبگردی مشغول شد. در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های تبلت سامسونگ Samsung Tab S7 با ظرفیت 512 گیگابایت را بررسی خواهیم نمود.

معرفی تبلت سامسونگ Tab S7

طراحی و ساخت تبلت Samsung Tab S7

تبلت اندروید سامسونگ Tab S7 با ابعاد 253.8x165.3x6.3 میلی متر در دو نسخه سیمکارت خور و یک نسخه بدون سیمکارت به بازار عرضه می گردد. وزن نسخه بدون سیمکارت که فقط به Wi-Fi متصل می شود، 498 گرم بوده و نسخه LTE 500 گرم و نسخه ای که از شبکه پرسرعت 5G پشتیبانی می کند، 502 گرم وزن دارد. بدنه آلومینیومی این دستگاه مقاومت خوبی در برابر ضربه داشته و در رنگهای مشکی، برنزی، نقره ای و آبی تولید می شود. با اینکه حدود 83.6 درصد از فضای جلویی تبلت سیمکارت خور سامسونگ Tab S7 به صفحه نمایش اختصاص دارد اما حاشیه آن نسبتا ضخیم است. پشتیبانی از قلم S-Pen یکی از نقاط قوت این تبلت به شمار می آید که در ادامه به صورت مفصل به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ یک نوار مغناطیسی مشکی رنگ در امتداد لنزهای دوربین در پنل پشتی دستگاه دیده می شود که محل قرارگیری و شارژ این قلم است. دو اسپیکر استریو در لبه بالایی و دو اسپیکر دیگر در لبه پایینی تبلت مدل Tab S7 قرار می گیرند که خروجی صدایی فراگیر با کیفیتی بالا دارند. از آنجایی که این تبلت به جک 3.5 میلی متری هدفون مجهز نیست، باید از هدفون های بی سیم و یا کابل های تبدیل استفاده کرد. تبلت Samsung Tab S7 به دو روش احراز هویت بیومتریک مجهز است؛ سنسور تشخیص اثر انگشت که در کلید پاور (Power) تعبیه شده و یک سنسور تشخیص چهره سه بعدی که هر دو از سرعت و دقت بالایی برخودارند.

طراحی و ساخت تبلت Samsung Tab S7

صفحه نمایش تبلت Samsung Tab S7

صفحه نمایش 11 اینچی تبلت مکالمه سامسونگ Tab S7 از نوع LTPS TFT است که از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. (به تعداد دفعاتی که یک نمایشگر در هر ثانیه محتوای خود را به روز می کند، نرخ تازه سازی می گویند؛ هر چه این عدد بیشتر باشد، عملکرد دستگاه روان تر خواهد بود.) سامسونگ یکی از بهترین نمایشگرهای موجود را برای تبلت 11 اینچ سامسونگ Tab S7 انتخاب کرده که کنتراست، زاویه دید و دقت رنگی عالی را به کاربر ارائه می دهد. این صفحه نمایش همچنین دارای قابلیت HDR10+ است؛ HDR10+ یکی از جدیدترین فرمت های تصویری سامسونگ می باشد که باعث می شود محتواهای نمایشگر با بهترین کیفیت ممکن به نمایش درآیند. رزولوشن 1600x2560 پیکسل صفحه نمایش، تراکم 274 پیکسل در هر اینچ را ایجاد می کند که با توجه به ابعاد نمایشگر و نوع آن عملکرد خوبی برای تبلت سیم کارت خور سامسونگ Tab S7 به ارمغان می آورد. روشنایی این صفحه نمایش نیز به 500 نیت می رسد که می توان به راحتی از آن در محیط های روباز و در معرض تابش مستقیم نور خورشید استفاده کرد.

صفحه نمایش تبلت Samsung Tab S7

سخت افزار و باتری تبلت سامسونگ Tab S7

  • بکارگیری یکی از قوی ترین تراشه های موجود

تراشه  SM8250 Snapdragon 865+که در تبلت سامسونگ مدل Tab S7 بکار می رود و در طی فرآیند 7 نانومتری تولید می شود، قدرتمندترین تراشه ساخت شرکت Qualcomm است. پردازنده مرکزی این تبلت مجموعا هشت هسته دارد؛ یک هسته 3.09 گیگاهرتزی، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی که همه از نوع Kryo 585 هستند. وضعیت پردازش اطلاعات گرافیکی نیز بر عهده گرافیک Adreno 650 می باشد که بازی های سنگین را به سرعت و بدون ذره ای تاخیر اجرا می کند. در کنار این سخت افزارهای قدرتمند، تبلت Tab S7 دارای حافظه داخلی 512 گیگابایت و رم 8 گیگابایت است. علاوه بر این در صورت نیاز می توان فضای ذخیره سازی دستگاه را به کمک کارت حافظه microSD تا یک ترابایت ارتقاء داد.

  • شارژدهی خوب باتری 8000 میلی آمپری

باتری لیتیومی پلیمری تبلت 512 گیگابایتی سامسونگ Tab S7 نسبت به نسل قبل بهبود یافته و اکنون ظرفیتی معادل 8000 میلی آمپر ساعت دارد. گفتیم که صفحه نمایش این دستگاه از نرخ نوسازی 1200 هرتزی پشتیبانی می کند ولی هر چه نرخ نوسازی بالاتر باشد، مصرف باتری هم بیشتر خواهد بود. اگر نرخ نوسازی نمایشگر را تا 60 هرتز پایین بیاوریم و از تبلت برای انجام امور روزمره و نه خیلی سنگین استفاده کنیم، باتری تا حدود یک روز کامل دوام خواهد آورد. باتری تبلت با رم 6 سامسونگ Tab S7 علاوه بر شارژ سریع 15 واتی از شارژ فوق سریع 45 واتی هم پشتیبانی می کند؛ با این حال درون جعبه دستگاه فقط شارژر 15 واتی ارائه می شود و شارژ باتری از صفر تا صد حدود دو ساعت زمان می برد. هنگامی که امکان شارژ باتری وجود ندارد و نیاز دارید مصرف باتری دستگاهتان را مدیریت کنید، در قسمت تنظیمات باتری می توانید وضعیت مصرف را به یکی از سه گزینه مصرف بهینه (optimized)، سطح میانی ذخیره انرژی (Medium Power saving) و یا بالاترین سطح ذخیره انرژی (Maximum Power Saving) تغییر دهید؛ در چنین شرایطی متناسب با وضعیت برخی از برنامه ها به صورت موقتا غیر فعال می شوند تا شارژ باتری مدت زمان بیشتری حفظ گردد.

سخت افزار و باتری تبلت سامسونگ Tab S7

تبلت سامسونگ Samsung Tab S7 با ظرفیت 512 گیگابایت

  • دوربین اصلی دو لنزه با قابلیت های فراوان

دوربین ها جز مواردی هستند که اهمیت چندانی در تبلت ها ندارند؛ کاربران کمی تبلت ها را بر اساس لنز دوربینشان مقایسه می کند و به همین خاطر تولیدکنندگان نیز بر روی این موضوع تمرکز زیادی نمی کنند. با این حال تبلت سامسونگ Samsung Tab S7 با ظرفیت 512 گیگابایت جزو معدود تبلت هایی است که از دوربین پشتی دوگانه بهره می برد؛ یک لنز واید (عریض) 13 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 و یک لنز اولترا واید (فوق عریض) با دریچه دیافراگم f/2.2. دوربین جلوی این تبلت نیز از یک لنز 8 مگاپیکسل واید (عریض) با دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده که قابلیت فیلمبرداری 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه دارد. این لنز قادر به عکاسی به صورت حرفه ای نیست و عموما در مکالمه های ویدئویی به کار می رود. تصویربرداری پانوراما و HDR و فیلم برداری باکیفیت عالی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه از امکانات دوربین اصلی تبلت مدل Tab S7 هستند.

عکاسی پرو (برای انجام تنظیمات به صورت دستی) و Single take (عکاسی و فیلمبرداری به صورت همزمان با دوربین در حالت های مختلف) نیز از دیگر ویژگی های خوب این تبلت اندرویدی به شمار می آیند. قابلیت Live focus (تار کردن پس زمینه تصویر) برای دوربین اصلی و سلفی و Night Mode (عکاسی در شب) فقط برای لنز 13 مگاپیکسلی در دسترس است. Shot suggestion برای پیشنهاد بهترین زاویه عکس و Scene Optimizer برای تشخیص منظره و بهبود تصویر نیز از امکاناتی هستند که کمتر تبلتی از آنها بهره مند است. مهم ترین نقطه ضعف دوربین تبلت با اندروید 10 سامسونگ Tab S7 عملکرد نامناسب در محیط هایی با نور کم می باشد؛ تصاویری که در چنین شرایطی ثبت می گردند کیفیت خوبی ندارد و نویز زیادی در آنها دیده می شود.

تبلت سامسونگ Samsung Tab S7 با ظرفیت 512 گیگابایت

  • سیستم عامل و نرم افزار کاربردی

تبلت Tab S7 از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.5 بهره می برد. این رابط کاربری امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از این امکانات پشتیبانی از نسل جدید قلم استایلوس (S-Pen) می باشد که با سرعت پاسخگویی 26 میلی ثانیه در مقایسه با نسل های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. این قلم از سنسور شتاب سنج و ژیروسکوپ برخوردار است؛ شتاب سنج جهت حرکت قلم را تشخیص می دهد و سنسور ژیروسکوپ در درک جهت قرارگیری قلم به آن کمک می کند. علاوه بر نوار مغناطیسی اختصاصی، این قلم می تواند به لبه های کناری تبلت نیز اتصال یابد.

همچنین به لطف این نرم افزار پرکاربرد، امکان استفاده از تبلت با کیفیت سامسونگ مدل Samsung Tab S7 در دو حالت فراهم می گردد؛ tablet mode که همان رابط کاربری موجود در گوشی های هوشمند بهبود یافته برای استفاده در تبلت است و دیگری desktop mode (یا DEX) که فضای مشابه ویندوز کامپیوتری های شخصی ایجاد می کند. قابلیت Split Screen نیز یکی دیگر از ویژگی های رابط کاربردی است؛ در این حالت صفحه نمایش تبلت به دو قسمت تقسیم می شود و کاربر می تواند به طور همزمان دو برنامه را اجرا کند.

تبلت سامسونگ Samsung Tab S7 با ظرفیت 512 گیگابایت

جمع بندی

مهم ترین نکته در مورد تبلت سامسونگ Samsung Tab S7 با ظرفیت 512 گیگابایت سخت افزار قوی و رابط کاربری توانمند آن است. برخلاف بسیاری از تبلت های موجود در بازار، این تبلت دوربین های باکیفیتی دارد و عملکرد آن در زمینه شارژدهی نیز مناسب است. چنانچه قصد خرید تبلت اندرویدی با ظرفیت بالا را دارید می توانید به سایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید با شماره 73027-021 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان بخش فروش این مجموعه همواره آماده پاسخگویی و راهنمایی شما خواهند بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر