۱۴۰۰ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

تبلت سامسونگ Samsung Tab Active Pro

معرفی تبلت سامسونگ Tab Active Pro

تبلت مدل Active Pro به منظور استفاده در محیط های کاری توسط شرکت سامسونگ طراحی و ارائه شده است. رتبه بندی IP68 این دستگاه منجر شده تا در برابر رطوبت، تغییرات دمایی و گرد و غبار مقاومت بالایی داشته باشد و بتوان از آن، مخصوصا در محیط های روباز، بدون بروز هیچ گونه مشکلی بهره برد. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های تبلت سامسونگ Samsung Tab Active Pro خواهیم پرداخت.

معرفی تبلت سامسونگ Tab Active Pro

طراحی و ساخت تبلت Samsung Tab Active Pro

نسبت به بسیاری از تبلت های موجود در بازار، تبلت سامسونگ Tab Active Pro طراحی ضخیم تر و سنگین تری دارد. با در نظر گرفتن هدف ساخت این تبلت 10.1 اینچ، سامسونگ بدنه ای از جنس پلی کربنات با ضخامت 9.9 میلی متر و وزن 653 گرم را برای آن در نظر گرفته است. این دستگاه فقط در رنگ مشکی تولید می شود و حاشیه ای ضخیم صفحه نمایش 10.1 اینچی را در بر می گیرد. همانطور که گفته شد، تبلت اندرویدی سامسونگ Active Pro دارای رتبه بندی IP68 است که مقاومت آن را در برابر رطوبت، گرد و غبار و سایر شرایط نامساعد محیطی بالا می برد. (این تبلت تا سی دقیقه در عمق 1.5 متری آب سالم می ماند.) در کناره های این محصول یک درگاه نانو سیمکارت، یک جک 3.5 میلی متری هدفون و یک پورت USB Type-C 3.1 به چشم می خورند. برخلاف تبلت های مدرن امروزی، تبلت Samsung Tab Active Pro هنوز هم دارای دکمه های فیزیکی است که باعث می شود تا کسانی که در محیط کار با دستکش به فعالیت می پردازند بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. سنسور تشخیص اثر انگشت به عنوان تنها شیوه احراز هویت بیومتریک با دکمه هوم (Home) تبلت ادغام شده است.

طراحی و ساخت تبلت Samsung Tab Active Pro

صفحه نمایش تبلت Samsung Tab Active Pro

صفحه نمایش 10.1 اینچی تبلت با کیفیت سامسونگ Active Pro از نوع IPS LCD بوده و حدود 71.4 درصد از فضای جلویی دستگاه را اشغال می کند. این صفحه نمایش چند لمسی می تواند به ده نقطه تماس به صورت همزمان پاسخ بگوید و تصاویری با نسبت 16 به 10 ارائه دهد. محتوای نمایشگر با رزولوشن 1200*1920 پیکسل و تراکم 224 پیکسل در هر اینچ به نمایش در می آیند که عملکرد خوبی برای تبلت هایی از این دست محسوب می شود. حداکثر روشنایی صفحه نمایش نیز 550 نیت است که این تبلت را برای استفاده در محیط های پرنور و در معرض نور مستقیم خورشید مناسب می کند.

سخت افزار و باتری تبلت سامسونگ Tab Active Pro

  • پردازنده مرکزی میان رده و کم مصرف

پردازنده بکار رفته در تبلت 10.1 اینچ Active Pro از انواع پردازنده های میان رده به شمار می آید و هشت هسته دارد؛ دو هسته 2.0 گیگاهرتزی Kryo 360 Gold و شش هسته کم مصرف 1.7 گیگاهرتزی Kryo 360 Silver. تراشه موجود در پردازنده این تبلت اندرویدی سامسونگ از نوع SDM670 Snapdragon 670 ساخته شرکت Qualcomm است که طی فرآیندی 10 نانومتری تولید می شود. در کنار پردازنده مرکزی یک پردازنده گرافیکی Adreno 616 نیز وجود دارد که وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی بر عهده آن است. با توجه به نوع سخت افزار تبلت Samsung Tab Active Pro ، این محصول از حافظه داخلی 64 گیگابایتی با رم 4 گیگابایت بهره می برد؛ از طریق درگاه اختصاصی تعبیه شده در بدنه تبلت می توان ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن را توسط کارت microSD تا سقف 512 گیگابایت افزایش داد.

صفحه نمایش تبلت Samsung Tab Active Pro

  • باتری بزرگ با توان شارژدهی کم نظیر

مهم ترین نقطه قوت تبلت اندروید سامسونگ Active Pro، قدرت شارژدهی فوق العاده آن است. باتری بزرگ این تبلت از نوع لیتیوم پلیمری بوده و 7600 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این باتری با یک بار شارژ شدن می تواند چیزی حدود 15 ساعت دوام بیاورد که عملکردی عالی محسوب می شود. علاوه بر این، این محصول یکی از معدود تبلت هایی است که امکان تعویض باتری آن وجود دارد؛ به همین خاطر در صورت اتمام شارژ باتری اصلی، می توان یک باتری پر دیگر را جایگزین آن کرده و مدت زمان بیشتری از قابلیت های تبلت مدل Samsung Tab Active Pro استفاده برد. شارژر سریع 15 واتی دستگاه را در مدت زمان مناسبی، با در نظر گرفتن سخت افزار و اندازه باتری این تبلت، شارژ می کند.

تبلت سامسونگ Samsung Tab Active Pro

  • تصویربرداری با محدوده دینامیکی بالا

مانند سایر تبلت های موجود در بازار، عملکرد دوربین های تبلت سامسونگ Samsung Tab Active Pro نیز چندان درخشان نیست. دوربین اصلی این تبلت دارای یک لنز 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است. تصویربرداری HDR را می توان یکی از ویژگی های خوب دوربین پشتی دانست؛ فعال کردن این حالت موجب افزایش دامنه دینامیکی تصاویر شده و جزئیات بخش های تیره و روشن آن را افزایش می دهید. در نتیجه عکس های خلق شده به واقعیت نزدیک تر هستند و کنتراست بیشتری بین بخش های تاریک و روشن آنها وجود دارد. دوربین جلوی تبلت سامسونگ مدل Active Pro نیز شامل یک لنز 8 مگاپیکسلی می باشد که بیشتر به عنوان وبکم و برای برقراری تماس های تصویری استفاده می شود. فیلم برداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه با لنز پشتی و فیلم برداری 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه با هر دو دوربین امکان پذیر است.

سخت افزار و باتری تبلت سامسونگ Tab Active Pro

  • رابط کاربری روان و کارآمد

به طور پیش فرض سیستم عامل اندروید نسخه 9.0 پای بر روی تبلت Active Pro ارائه می گردد که امکان ارتقاء آن وجود ندارد. رابط کاربری بکار رفته در این تبلت، Samsung One UI است؛ این رابط کاربری عملکرد روانی دارد و برنامه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچگونه تاخیری اجرا می کند. Samsung One UI همچنین امکانات فراوانی را در دسترس کاربران قرار می دهد. از جمله این امکانات می توان به حالت Samsung DEX اشاره کرد؛ به کمک این قابلیت تبلت Active Pro به یک لپ تاپ کوچک تبدیل می شود. در چنین حالتی صفحه نمایش دستگاه ظاهری شبیه به ویندوز خواهد داشت و با بکارگیری کیبورد مخصوص تبلت می توان به راحتی از آن به عنوان یک کامپیوتر شخصی استفاده کرد. ویژگی دیگر این رابط کاربری پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ (S-Pen) است که از طریق بلوتوث به تبلت اتصال می یابد؛ از طریق این قلم می توان در برنامه های اختصاصی مثل Samsung Notes و یا Penup به نوت برداری پرداخت. علاوه بر این، امکان تبدیل دست خط کاربر به متن تایپ شده در این برنامه ها وجود دارد.

جمع بندی

تبلت سامسونگ Samsung Tab Active Pro مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد محیطی از جمله رطوب و گرد و غبار دارد. هدف اصلی سامسونگ از ساخت و عرضه این تبلت استفاده در محیط های کاری، مخصوصا محیط های باز که تبلت در معرض سقوط یا ضربه قرار می گیرد، بوده است. قاب موجود در جعبه و قلم استایلوس آن نیز از همین مقامت بهره مند هستند. باتری بزرگ و قدرتمند این تبلت طول عمری طولانی دارد و بدون نیاز به شارژ مجدد می توان ساعت ها از آن استفاده کرد. چنانچه قصد خرید تبلت اندروید سامسونگ Active Pro را دارید می توانید سفارش خود را در وبسایت ایده برتر پارسیان ثبت نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 73027-021 تماس بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر