۱۴۰۰ فروردین ۱۸, چهارشنبه

گوشی موبایل اپل Apple iPhone 12 pro با ظرفیت 256 گیگابایت

 

معرفی گوشی موبایل اپل iPhone 12 pro

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 12 پرو یکی دیگر از محصولات شرکت اپل است که به جز در تکنولوژی تصویربرداری تفاوت چندانی با آیفون 12 ندارد. این موبایل با دوربین سه گانه و لنز LiDAR بین کاربران حرفه ای محبوب تر است. اپل پردازنده ای قدرتمند را برای محصول خود انتخاب کرده تا علاوه بر افزایش کارایی، میزان مصرف باتری را کاهش دهد. در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های گوشی موبایل اپل Apple iPhone 12 pro با ظرفیت 256 گیگابایت را بررسی خواهیم کرد.

معرفی گوشی موبایل اپل iPhone 12 pro

طراحی و مشخصات ظاهری موبایل Apple iPhone 12 pro

اپل در طراحی گوشی iPhone 12 pro از تولیدات قدیمی تر خود الهام گرفته و این گوشی موبایل را به شکل تخت ساخته است. این طراحی با اینکه زیبایی محصول را چندین برابر می کند، اما باعث سخت تر شدن استفاده از آن می گردد. بدنه گوشی موبایل اپل iPhone 12 pro از جنس گوریلا گلس بوده و فریم آن از استیل ضد زنگ براق طراحی شده است. این دستگاه با رنگ بندی مات و در چهار رنگ نقره ای، طلایی، خاکستری و آبی عرضه می شود. صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED آیفون 12 پرو 86 درصد از فضای جلوی گوشی را به خود اختصاص می دهد. این صفحه نمایش با یک پوشش سرامیکی- شیشه ای محافظت می گردد که احتمال آسیب دیدن دستگاه در صورت سقوط از ارتفاع و خراشیدگی آن را تا حد قابل توجهی پایین می آورد. پنل مات این گوشی لکه های چربی و اثر انگشت را به راحتی جذب نمی کند؛ بنابراین عدم استفاده از قاب نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد. میزان مقاومت موبایل Apple iPhone 12 pro در برابر رطوبت و گرد و غبار بالا بوده و از رتبه بندی IP68 برخوردار است.

طراحی و مشخصات ظاهری موبایل Apple iPhone 12 pro

صفحه نمایش و دوربین گوشی اپل iPhone 12 pro

برخورداری از لنزهای دوربین حرفه ای

دوربین اصلی گوشی موبایل ios اپل iPhone 12 pro از چهار ماژول تشکیل شده است؛ یک لنز 12 مگاپیکسل واید (عریض) با دیافراگم f/1.6، یک لنز 12 مگاپیکسل تله فوتو f/2.0، یک لنز 12 مگاپیکسل اولترا واید (فوق عریض) f/2.4 و یک حسگر تشخیص عمق سه بعدی LiDAR. دوربین سلفی این گوشی موبایل ios نیز مجهز به یک لنز 12 مگاپیکسلی f/2.2 و یک حسگر تشخیص عمق سه بعدی SL می باشد. مهم ترین نقطه قوت دوربین گوشی موبایل آیفون 12 پرو قابلیت فیلمبرداری کم نظیر آن است؛ لنزهای دوربین این گوشی موبایل می توانند ویدئوهایی با کیفیت فوق العاده 4K و 1080P ضبط کنند. دوربین آیفون 12 پرو یکی از اولین نمونه هایی است که فیلمبرداری به صورت دالبی ویژن را امکان پذیر می سازد. دالبی ویژن یکی از فرمت های HDR می باشد؛ ویدئوهایی که از این فرمت بهره می برند از اطلاعات بیشتری برخوردار بوده و شفافیت و طیف رنگی مورد استفاده در آنها چندین برابر است.

یکی از کم نظیرترین قابلیت هایی که در آیفون 12 پرو مشاهده می شود، قابلیت LiDAR است. اسکنر LiDAR مدت زمانی که طول می کشد تا نور از اشیاء بازتاب شود را اندازه گیری می کند و از این طریق می تواند یک نقشه عمقی از محیط تهیه کند. اپل ادعا دارد که از این طریق دوربین گوشی موبایل اپل iPhone 12 pro فوکوسی 6 برابر سریع تر در فضاهای کم نور خواهد داشت. دوربین اصلی این دستگاه قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال دارد؛ اگر در هنگام عکس برداری دست کاربر بلرزد، به کمک لرزشگیر اپتیکال لنز دوربین به سمت مخالف لرزش جابه جا می شود و در نهایت تصاویری با بالاترین کیفیت و کمترین میزان تاری را خلق می کند. لنز تله فوتو نیز، که برای تصویربرداری از سوژه های دور به کار می رود، امکان بزرگنمایی حداکثر دو برابر را فراهم می آورد.

صفحه نمایش و دوربین گوشی اپل iPhone 12 pro

نمایش محتوای با کیفیت بالا و رنگ های واقعی

گوشی اپل iPhone 12 pro به جای استفاده از نمایشگرهای LCD از OLED مدل Super Retina XDR بهره می برد. نسبت صفحه نمایش 19.5:9 و رزولوشن آن 1170*2532 پیکسل بوده و از این نظر با آیفون 12 برابر است. در این نمایشگر به لطف تراکم 460 پیکسل در هر اینچ، تصاویر با کیفیت بالایی نمایش داده می شوند. صفحه نمایش گوشی اپل مدل Apple iPhone 12 pro از قابلیت HDR10 و دالبی ویژن (Dolby Vision) پشتیبانی می کند؛ هر دوی این فناوری ها رنگ های زنده تری را نمایش می دهند و کنترل نور پس زمینه را بر عهده دارند. بر اساس ادعای تولیدکننده در حالت HDR روشنایی نمایشگر گوشی موبایل اپل مدل آیفون 12 پرو به 1200 نیت می رسد. این گوشی موبایل همچنین دارای ویژگی True Tone است؛ به زبان ساده این تکنولوژی به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش دستگاه و درک آسان تر آن توسط مغز انسان کمک می کند.

سخت‌افزار و سیستم‌عامل موبایل Apple iPhone 12 pro

سریع ترین پردازنده مرکزی در بین گوشی های هوشمند

گوشی موبایل اپل Apple iPhone 12 pro با ظرفیت 256 گیگابایت به کمک نسخه 14.1 iOS فعالیت می کند که امکان ارتقاء به نسخه 14.4 را نیز دارد. قلب گوشی موبایل آیفون 12 pro را یک پردازنده شش هسته ای می سازد که از دو هسته 3.1 گیگاهرتزی Firestorm و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Icestorm تشکیل می شود. تراشه آن نیز A14 Bionic نام دارد که برای اولین بار طی فرآیندی 5 نانومتری طراحی شده است. این تراشه با افزایش 40 درصدی نسبت به A13 Bionic، حدود 11.8 میلیارد ترانزیستور را درون خود جای می دهد. گرافیک چهار هسته ای بکار رفته در گوشی موبایل با دوربین عالی اپل مدل iPhone 12 pro و پردازنده آن 50 برابر سریع تر از سخت افزار هر گوشی هوشمند دیگری عمل می کنند. این گوشی موبایل با ظرفیت 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم به بازار عرضه می شود. طبق معمول، قابلیت نصب کارت حافظه جانبی در نسخه پرو آیفون 12 نیز مانند تولیدات دیگر اپل وجود ندارد و نمی توان حافظه دستگاه را ارتقاء داد.

سخت‌افزار و سیستم‌عامل موبایل Apple iPhone 12 pro

قابلیت های گوشی همراه اپل iPhone 12 pro

امکان ذخیره عکس ها با پسوند raw

عکاسان حرفه ای معمولا عکس ها را با پسوند raw ذخیره می کنند تا بتوانند انعطاف پذیری بیشتری در ویرایش آنها داشته باشند. گوشی های موبایل به این قابلیت مجهز نیستند و کاربران مجبورند از نرم افزارهای جانبی برای این کار استفاده کنند. با این حال اپل به صاحبان گوشی موبایل اپل iPhone 12 pro در قالب ویژگی Apple ProRaw اجازه داده است تا تصاویر خود را با این پسوند ذخیره و سپس هر گونه که می خواهند آن را ویرایش کنند.

قابلیت های گوشی همراه اپل iPhone 12 pro

کاهش مصرف باتری نسبت به گذشته

با اینکه ظرفیت باتری آیفون 12 پرو نسبت به نسل قبلی کمتر است (2815 میلی آمپر ساعت)، به دلیل بهره گیری از پردازنده های قدرتمند مصرف باتری در این گوشی موبایل پایین تر می آید و باتری می تواند یک روز کامل بدون نیاز به شارژ دوام آورد. اپل کابل شارژی را به همراه این محصول ارائه نمی دهد؛ به همین خاطر باید آن را به صورت جداگانه تهیه کرد. در جعبه موبایل آیفون 12 پرو فقط یک کابل USB-C و لایتنینگ دیده می شود که اتصال آنها به شارژرهای قدیمی آیفون ممکن نیست. شارژ سریع بی سیم MagSafe یکی دیگر از قابلیت های جدید آیفون است. در این روش شارژ دستگاه از طریق یک قاب مغناطیسی صورت می گیرد که به پشت گوشی متصل می گردد. باید این شارژرهای جدید، که باتری را با توان 15 وات شارژ می کنند، را نیز جداگانه تهیه کرد.

گوشی موبایل اپل Apple iPhone 12 pro

پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 5G

امکان اتصال به اینترنت پرسرعت 5G یکی از مهم ترین قابلیت های آیفون 12 پرو به حساب می آید. این گوشی موبایل اپل برای متصل شدن به این شبکه به یک آنتن X55 مجهز است که در کناره سمت راست دستگاه قرار می گیرد. به کمک این اتصال سریع می توان فایل هایی با حجم بالا را، مثل فیلم های HDR، بدون بروز هیچ گونه مشکل و قطعی در اینترنت بارگیری کرد. البته متاسفانه امکان استفاده از نسل پنجم اینترنت در همه نقاط ایران وجود ندارد و این قابلیت گوشی اپل آیفون 12 پرو به کار نمی آید.

گوشی موبایل اپل Apple iPhone 12 pro

پخش صداهای شفاف و رسا

دو اسپیکر استریو در لبه پایینی گوشی حرفه ای اپل iPhone 12 pro و بریدگی صفحه نمایش تعبیه شده اند. این اسپیکرها صداهایی بدون نویز و بسیار رسا و شفاف پخش می کنند و حجم صدای تولیدی آنها نیز مناسب است. طبق سیاست های جدید اپل مبنی بر حفاظت از محیط زیست، ایرفون نیز در جعبه آیفون ارائه نمی گردد و کاربران باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنند.

گوشی موبایل اپل Apple iPhone 12 pro

جمع بندی

اپل از قوی ترین و سریع ترین پردازنده موجود به عنوان سخت افزار گوشی موبایل اپل Apple iPhone 12 pro با ظرفیت 256 گیگابایت استفاده کرده است؛ به همین خاطر این گوشی موبایل بدون هیچ گونه تاخیر و کندی برنامه های سنگین را اجرا می کند و به کاربردهای حرفه ای به راحتی پاسخ می گوید. نقطه ضعف بزرگ این دستگاه هزینه اضافه ای است که باید بابت تهیه شارژر و ایرفون پرداخت شود. با اینکه قیمت این محصول در ایران بالاست، اما قابلیت ها و ویژگی های ارائه شده توسط نسخه 256 گیگابایتی گوشی همراه اپل iPhone 12 pro ارزش آن را دوچندان می کند. چنانچه قصد خرید این محصول و یا هرکدام از گوشی های موبایل آیفون را دارید می توانید به وبسایت شرکت ایده برتر پارسیان مراجعه نمایید و یا با کارشناسان بخش فروش این مجموعه به شماره 73027-021 تماس حاصل فرمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر