۱۴۰۰ فروردین ۱۸, چهارشنبه

گوشی موبایل هواوی Huawei Mate 30 Pro با ظرفیت 256 گیگابایت

 

معرفی گوشی موبایل هواوی Mate 30 Pro

گوشی های موبایل سری Mate هواوی یکی از پرطرفدارترین ها در بازار هستند. گوشی های این سری سرویس های گوگل، مانند Google Play، را به کاربران ارائه نمی کنند و به جای آن از سرویس App Gallery خود هواوی بهره می برند. گوشی موبایل هواوی Huawei Mate 30 Pro به نسبت قیمت بالای خود، امکانات و قابلیت های متنوع و گوناگونی را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه به بررسی ویژگی های این گوشی موبایل اندرویدی محبوب خواهیم پرداخت.

معرفی گوشی موبایل هواوی Mate 30 Pro

طراحی و مشخصات ظاهری موبایل Huawei Mate 30 Pro

هواوی طراحی این گوشی موبایل را Horizon Display می نامد؛ کناره های صفحه نمایش در این طراحی خمیدگی دارند. با اینکه در گوشی موبایل اندرویدی هواوی Mate 30 Pro از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 6 استفاده شده، طراحی متفاوت این دستگاه آن را آسیب پذیرتر کرده است؛ به همین خاطر باید هنگام استفاده از موبایل و قرار دادن آن بر روی میز دقت زیادی داشت. جنس بدنه این گوشی موبایل حرفه ای از شیشه بوده و فریم نازک آن از آلومینیوم ساخته شده است. چهار لنز اصلی این دستگاه درون یک قاب دایره ای در پنل پشتی آن جای گرفته اند. این موبایل در رنگ های جذاب مشکی، نقره ای، سبز و بنفش ارائه می شود. قسمت پشتی دستگاه انعکاس آینه ای دارد که جنس آن لکه ها و چربی ها را به سرعت جذب می کند؛ بنابراین بهتر است یک قاب نیز برای گوشی موبایلتان تهیه کنید.

طراحی و مشخصات ظاهری موبایل Huawei Mate 30 Pro

کلیدهای فیزیکی تنظیم صدا نیز از ساختار گوشی موبایل هواوی مدل Mate 30 Pro حذف شده اند؛ به این صورت که این عمل به صورت نرم افزاری و با لمس کناره نمایشگر صورت می گیرد تا نمایشگر صوتی گوشی فعال گردد. کم و زیاد کردن صدا یکی از فرآیندهایی است که باید تا حد امکان ساده صورت گیرد، به این دلیل حذف کردن این کلیدها غیرضروری به نظر می آید. در قسمت پایینی گوشی نیز فقط محل قرارگیری سیم کارت، بلندگو و پورت USB Type-C دیده می شود و دیگر جک 3.5 میلی متری برای اتصال هدفون وجود ندارد. یکی از موبایل Huawei Mate 30 Pro نسبت به سایر پرچمدارن هواوی، وجود پورت IR است که به کمک آن می توانید تلویزیون خود را کنترل کنید. سنسور تشخیص اثر انگشت در قسمت زیرین نمایشگر قرار گرفته است و با سرعت بالا عمل می کند. این گوشی همچنین دارای رده بندی IP68 می باشد که نشان از مقاومت دستگاه در برابر رطوبت و گرد و غبار دارد.

صفحه نمایش و دوربین گوشی هواوی Mate 30 Pro

  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت

صفحه نمایش OLED لمسی خازنی گوشی موبایل با اندروید بالا هواوی Mate 30 Pro از رزولوشن 1176*2400 پیکسل و تراکم 409 پیکسل در اینچ بهره می برد. اندازه این نمایشگر 6.35 اینچ بوده و با نسبت 18.5:9، 94.1 درصد قسمت جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. همانطور که گفته شد، نمایشگر این گوشی همراه اندروید شیشه ای بوده و به وسیله گوریلا گلس 6 محافظت می شود. در صفحه نمایش گوشی هواوی Mate 30 Pro رنگ ها طبیعی تر به نمایش در می آیند و تصاویر زاویه دید مناسبی دارند.

صفحه نمایش و دوربین گوشی هواوی Mate 30 Pro

  • خلق تصاویر فوق العاده با چهار لنز توانمند

گوشی موبایل Huawei Mate 30 Pro چهار دوربین اصلی دارد؛ دوربین اول دارای یک لنز 40 مگاپیکسلی واید (عریض) بوده و به لرزشگر اپتیکال مجهز شده است؛ هنگامی که دست عکاس موقع تصویربرداری بلرزد، لنز به صورت خودکار این لرزش را برطرف کرده و عکس هایی با بالاترین کیفیت و کمترین میزان تاری را ثبت می کند. به لطف این لنز باکیفیت و سایر قابلیت های گوشی امکان ثبت تصاویر در محیط های کاملا تاریک نیز فراهم می گردد. جزئیات بسیار دقیق ثبت می شوند و حتی در فضاهای کم نور، هیچ نویزی در عکس ها وجود ندارد. هواوی از حسگرهایی با الگوریتم RYYB برای دوربین این محصول خود استفاده کرده است که به کمک آن حدودا 40 درصد نور بیشتر توسط حسگر جذب می شود.

صفحه نمایش و دوربین گوشی هواوی Mate 30 Pro

لنز بعدی یک حسگر 8 مگاپیکسلی تله فوتو است؛ از این لنز برای بزرگنمایی اشیاء و افرادی استفاده می شود که در فاصله دوری نسبت به دوربین قرار دارند. حسگر تله فوتو گوشی موبایل با دوربین عالی هواوی Mate 30 Pro می تواند تصاویر را تا 50 برابر بزرگتر کند. چنین لنزهایی به شما اجازه می دهند تا تصاویری با فیلترهای بوکه خلق کنید؛ این فیلترها زمینه عکس را تار می کنند تا سوژه نزدیک تر به نظر برسد. دوربین سوم یک لنز اولترا واید (فوق عریض) 40 مگاپیکسلی دارد و آخرین لنز گوشی موبایل با اندروید بالا هواوی Mate 30 Pro یک حسگر TOF سه بعدی است که برای تشخیص عمق میدان به کار می رود. درمورد کیفیت دوربین جلوی این گوشی نیز می توان گفت که این گوشی موبایل بهترین تصاویر پرتره را ثبت می نماید. این دوربین 32 مگاپیکسلی کیفیت بالایی دارد و جزئیات بیشتری را بازتولید می کند. 

امکان فیلمبرداری با کیفیت HD و نرخ های فریم متفاوت (با سرعت عادی و اسلوموشن) توسط دوربین های اصلی این گوشی وجود دارد. یکی از قابلیت های دوربین این گوشی فیلمبرداری با ریت 7680 فریم بر ثانیه در کیفیت 720P است. علاوه بر این، فیلمبرداری با دوربین جلوی دستگاه با کیفیت عالی 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه صورت می گیرد. قابلیت اعمال فیلترهای مختلف بر روی ویدئوها را نیز می توان به این ویژگی های منحصر به فرد دوربین گوشی موبایل هواوی میت 30 پرو اضافه کرد.

صفحه نمایش و دوربین گوشی هواوی Mate 30 Pro

سخت‌افزار و سیستم‌عامل موبایل Huawei Mate 30 Pro

  • بهره مندی از سرویس های App Gallery هواوی

برخلاف تمام مشکلات بین هواوی و شرکت گوگل، که باعث شد سرویس های این شرکت نتوانند بر روی گوشی های موبایل سری Mate این برند ارائه گردند، موبایل Huawei Mate 30 Pro از سیستم عامل اندروید 10 ساخت گوگل و رابط کاربری EMUI 10 برخوردار است. این رابط به کاربر اجازه می دهد تا برخی از تنظیمات پیش فرض گوشی موبایل را مطابق با سلیقه خود تغییر دهد. گفتیم که هواوی برای جبران نبود سرویس های گوگل، سرویس های خودش را جایگزین کرده که می توان آنها را از طریق App Gallery هواوی و یا سایر فروشگاه های نرم افزار بارگیری و در صورت لزوم به روز رسانی کرد. به طور کلی تمام برنامه هایی که به گوگل وابسته اند به خوبی روی گوشی با اندروید 10 هواوی مدل Huawei Mate 30 Pro به فعالیت می پردازند؛ به جز YouTube و Gmail که مشکلات آنها با استفاده از نسخه وب رفع می شود.

  • عملکرد پرقدرت CPU و پردازنده

گوشی موبایل اندروید هواوی Mate 30 Pro از تراشه Kirin 990 7 نانومتری برای فعالیت استفاده کرده و وظیفه پردازش داده های گرافیکی را نیز بر عهده گرافیک Mali-G76 قرار داده است. آزمایش های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که این گوشی هواوی از پس اجرای برنامه های گرافیکی سنگین مثل بازی ها به خوبی بر می آید. قلب تپنده این گوشی موبایل در مجموع هشت هسته دارد؛ دو هسته 2.86 گیگاهرتزی Cortex-A76، دو هسته 2.09 گیگاهرتزی Cortex-A76 و چهار هسته 1.86 گیگاهرتزی Cortex A55. حافظه داخلی این گوشی موبایل 256 گیگابایت و رم آن 8 گیگابایت ظرفیت دارد؛ در صورت نیاز کاربران می توانند از طریق یک کارت حافظه microSD با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دستگاه را افزایش دهند.

قابلیت های گوشی همراه هواوی Huawei Mate 30 Pro

  • عمر طولانی باتری و روش های شارژ گوناگون

گوشی همراه هواوی Huawei Mate 30 Pro مجهز به یک باتری از جنس پلیمر لیتیوم است؛ این باتری 4500 میلی آمپر ساعت  ظرفیت دارد و تعویض آن ممکن نیست. باتری این گوشی از طریق شارژ سریع 40 واتی در مدت زمان فقط 70 دقیقه از صفر تا صد شارژ می شود. علاوه بر این می توان باتری را به صورت بی سیم با شارژ سریع 27 واتی شارژ کرد. یکی دیگر از ویژگی های این گوشی موبایل قابلیت Wireless Reverse است که از این طریق امکان شارژ دستگاه های دیگر مثل تبلت و سایر گوشی ها توسط گوشی هواوی Mate 30 Pro فراهم می گردد. اگر از گوشی Mate 30 Pro خود استفاده های سنگین نداشته باشید و فقط برای کاربرهای روزمره معمول به سراغ آن بروید، باتری 4500 میلی آمپری آن تا 2 روز دوام می آورد. در صورت بکارگیری تمام امکانات و روشنایی صفحه نمایش بالا، یک بار شارژ کردن باتری برای یک روز کامل استفاده کافی خواهد بود.

قابلیت های گوشی همراه هواوی Huawei Mate 30 Pro

گوشی موبایل هواوی Huawei Mate 30 Pro با ظرفیت 256 گیگابایت 

  • قابلیت های حرکتی متنوع

هواوی تعداد زیادی از قابلیت های حرکتی را برای گوشی موبایل مدل Mate 30 Pro در نظر گرفته است که باید آنها را از قسمت تنظیمات دستگاه فعال کرد. به عنوان مثال می توان از قابلیت Take a grab shot نام برد؛ اگر پس از فعال کردن این قابلیت دست خود را مشت کنید و به لنز دوربین نشان دهید، از صفحه موبایل اسکرین شات گرفته می شود. علاوه بر این با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه، دستگاه شروع به ضبط ویدئو از صفحه نمایش می کند.

  • خروجی صدای عالی

گوشی موبایل با دوربین قوی هواوی Mate 30 Pro فقط یک بلندگو دارد که در قسمت زیرین دستگاه قرار گرفته است. میکروفون گوشی به مراتب صدای بلندتر و رساتری را نسبت به سایر رقبای خود پخش می کند. شفافیت و کیفیت صدایی که از نمایشگر صوتی این گوشی ایجاد می شود بسیار بالاست. علاوه بر این، بلندگو دارای قابلیت حذف نویز فعال است تا از انتقال صداهای اضافی جلوگیری نماید.

جمع بندی

گوشی موبایل هواوی Huawei Mate 30 Pro با ظرفیت 256 گیگابایت یکی از باکیفیت ترین و محبوب ترین گوشی های موبایل سری Mate شرکت هواوی است. دوربین بکار رفته در این گوشی کیفیتی عالی دارد و تصاویر و ویدئوهای جذابی خلق می کند. طراحی منحصر به فرد دستگاه نیز باعث شده است تا طرفداران گوشی اندرویدی هواوی Mate 30 Pro دوچندان شوند. با اینکه این گوشی از سرویس Google Play بی بهره است اما می توان اکثر نرم افزارها را بدون بروز هیچ مشکلی روی آن اجرا نمود. برای ثبت سفارش و خرید گوشی موبایل هواوی مدل Mate 30 Pro می توانید علاوه بر مراجعه به وبسایت شرکت ایده برتر پارسیان، با شماره تلفن 73027-021 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان و متخصصان بخش فروش این مجموعه شما را در این زمینه یاری دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر