۱۳۹۷ مهر ۱۱, چهارشنبه

آینده آفیس Office سازگار با محیط لمسی

امروزه کاربران زیادی با استفاده از گوشی هوشمند و تبلت به انجام کارهای روزانه خود می پردازند. به همین دلیل امکان استفاده از تمام قابلیت های نرم افزار آفیس Office بر روی صفحه لمسی موبایل یا تبلت اهمیت زیادی دارد.

آینده آفیس Office سازگار با محیط لمسی

تولید نرم افزار Office مخصوص دیوایس های با صفحات لمسی، حدودا پنج سال پیش توسط شرکت مایکروسافت آغاز شد.
اولین کاربرد این نسخه آفیس در ویندوزفون 8.1 بود. این مجموعه که شامل برنامه های Word، Excel و Power Point است که با ساختاری سبک و سریع برای صفحات لمسی تبلت و لپ تاپ طراحی شده اند.  

وضعیت آینده آفیس Office سازگار با محیط لمسی

مایکروسافت پس از عرضه ویندوز 10، آفیس مخصوص صفحات لمسی را برای سیستم عامل ویندوز نیز عرضه کرد.
اما متاسفانه پس از توقف فعالیت این شرکت در توسعه ویندوز فون 10، برنامه های آن برای ارتقا آفیس سیستم عامل ویندوز نیز متوقف شد.

وضعیت آینده آفیس Office سازگار با محیط لمسی

البته باید خاطر نشان کرد که نسخه آفیس touch که برای ویندوز 10 طراحی شده بود، از بین نرفته و مایکروسافت فقط توسعه و به روزرسانی آن را متوقف کرده است.
بنابر اعلام یکی از متخصصان مایکروسافت، در حال حاضر این شرکت توسعه نرم افزار Office را برای سیستم عامل های اندروید، ios و نسخه وب در اولویت کار خود قرار داده است.

وضعیت آینده آفیس Office سازگار با محیط لمسی

اکنون مایکروسافت بسته نرم افزاری آفیس را در ساخت بعضی از دستگاه ها مثل هولولنز و سرفیس هاب 2 به کار می برد اما شواهد نشان می دهد که این شرکت قصد دارد این مجموعه نرم افزاری را با نسخه وب آفیس جایگزین کند.

وضعیت آینده آفیس Office سازگار با محیط لمسی

تعیین استانداردهای جدید برای مرورگرهای فعلی، این امکان را برای شرکت مایکروسافت فراهم می کند که نسخه وب Office را با امکانات بیشتر و عملکرد بهتر عرضه کند.
به این ترتیب با پیشرفت و توسعه بیشتر اپلیکیشن های مختلف که مبتنی بر وب کار می کنند، این نسخه از آفیس نیز قدرتمند تر خواهد شد.

منبع: theverge

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر