۱۳۹۷ آبان ۲, چهارشنبه

بررسی تخصصی دوربین مداربسته پانورامیک DW - قسمت دوم

در بخش گذشته، دوربین مداربسته DW را معرفی کردیم و به بررسی تخصصی آن با چند مدل مشابه پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید.
بدنه دوربین مداربسته 48 مگاپیکسلی MegaPIX PANO طوری طراحی و ساخته شده است که به خوبی به پایه متصل شود.
در حقیقت محل اتصال قاب دوربین با پایه را به خوبی با سیلیکون فشاری پوشانده اند. همچنین بر روی پوشش شیشه ای که جلوی سنسورها قرارگرفته، سیلیکون حرارت دیده قرار داده اند.

بررسی تخصصی دوربین مداربسته پانورامیک DW - قسمت دوم

این کار برای پوشاندن هر چه بهتر منافذ بسیار مهم و ضروری است.
همان طور که در بخش قبلی نیز اشاره شد، دوربین مداربسته واچ داگ 48 مگاپیکسلی به 4 سنسور مجهز شده است.
هر یک از این سنسورها 12 مگاپیکسل قدرت تصویربرداری دارند. بنابراین می توان در رابط کاربری تحت وب، هر یک از سنسورها را به صورت جداگانه تحت کنترل در آورد.
بررسی تخصصی دوربین مداربسته پانورامیک DW

هر کدام از سنسورهای دوربین مدار بسته DW به یک لنز ثابت با ابعاد 7.2 میلیمتر مجهز هستند.
همچنین برای هر حسگر، یک اسلات کارت حافظه قرار داده شده که با کارت های حافظه SD سازگار است و حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت را پشتیبانی می کند.
متخصصان این کمپانی، ساختار دوربین مداربسته MegaPIX PANO را کاملا تخصصی طراحی کرده اند. آنان بر روی برد دوربین یک سیستم تهویه مجهز به فن قرار داده اند تا در استفاده های طولانی مدت دچار مشکل نشود.

زاویه دید عمودی محدود
بر روی بدنه دوربین، یک پیچ برای تنظیم زاویه دید عمودی قرار داده شده که به کاربر امکان می دهد تا زاویه دید عمودی دوربین مداربسته را بر حسب نوع استفاده و محیط اطراف آن تنظیم نماید.
البته میزان شیب قابل تغییر برای زاویه دید عمودی سنسورها محدود بوده و به اندازه 5 تا 10 درجه می باشد.
زاویه دید عمودی محدود
این ویژگی نسبت به محصولات مشابه چندان جالب نیست. زیرا بیشتر دوربین های مداربسته ای که به چند سنسور مجهز هستند، امکان تغییر زاویه تا بیش از 45 درجه را نیز دارند.
وجود این محدودیت را می توان به دلیل طراحی ویژه بدنه دوربین دانست.
طراحی خاص شکل بدنه که تا حدودی شبیه به دوربین مداربسته دام است و در آن چهار روزنه مجزا برای هر سنسور در نظر گرفته شده، باعث شده است که بیش از محدوده اعلام شده نتوانیم زاویه دید عمودی را تغییر دهیم.
در صورت افزایش بیش از حد آن، میدان دید دوربین را در پشت قاب کور خواهد کرد.

زاویه دید عمودی محدود

اما سازندگان دوربین MegaPIX PANO این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کرده اند که با خریداری پایه هایی به صورت جداگانه، دید عمودی دوربین را تا حد ممکن افزایش دهند.
منبع: cctvonline
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر