۱۳۹۷ مهر ۱۱, چهارشنبه

قابلیت های جدید موتور جستجوی گوگل

شرکت گوگل Google به تازگی قابلیت ها و امکانات جدیدی را برای موتور جستجوی خود معرفی کرده است. این امکانات جدید به کاربران کمک می کنند که هنگام جستجو در وب خصوصا زمانی که تعداد واژگان زیادی را سرچ می کنند با مشکلات کمتری روبرو شوند.

قابلیت های جدید موتور جستجوی گوگل

 

قابلیت های جدید موتور جستجوی گوگل اعلام شد

حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام جستجو در باره نکات مفید سلامت و بهداشت، موقعیت های شغلی یا برنامه ریزی برای سفر، در اولین مرتبه سرچ نتایج مفید و دلخواهی به دست نمی آورید. گوگل سعی دارد با بهبود موتور جستجو، این مشکل را برطرف نماید.
علاوه بر این، قابلیت های مهم دیگری نیز به موتور جستجوی گوگل اضافه شده که از جمله می توان به قابلیت کارتهای فعالیت یا Activity Cards اشاره کرد.
Activity Cards
اگر کاربر در مورد یک موضوع خاص دفعات زیادی در وب سرچ کرده باشد، این ویژگی گوگل به او در جستجوهای جدید کمک خواهدکرد.
مثلا تصور کنید که زمانی که در حال برنامه ریزی برای سفر خود هستید، کارت فعالیت گوگل به شما جستجوهای گذشته تان و پیشنهاد های مربوط به آن را نشان می دهد.

Activity Cards

مجموعه ها Collections
شما از طریق این ویژگی می توانید جستجوهای اخیر خود را ذخیره نمایید.

 مجموعه ها Collections

دیسکاور Discover
این ابزار که قرار است به مرورگرهای موبایل گوگل اضافه شود، به شما برای نمایش اخبار کمک خواهد کرد. این ابزار می تواند اخبار رفتار کاربر در فضای وب را تحلیل کند و اخبار مورد علاقه او را حتی بدون جستجو، نمایش دهد.  
دیسکاور Discover
اگر زمان زیادی را برای پیدا کردن عکس مورد نظرتان در اینترنت می کنید باید بگوییم که قرار است به زودی موتور جستجوی Google images با الگوریتم و ظاهر جدید ارائه شود.
همچنین گوگل لنز به موتور جستجوی تصویر اضافه خواهد شد. به این ترتیب کاربران راحت تر می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را درباره تصویر و اشیاء موجود در آن مثل ویژگی های محصول، اطلاعات خرید و ... دریافت کنند.
علاوه بر این گوگل وعده داده که قابلیت جستجوی استوری را بهبود بخشد و با به کارگیری هوش مصنوعی، استوری هایی در مورد افراد مشهور در اختیار کاربران قرار دهد.
منبع: cnet
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر