۱۳۹۷ خرداد ۹, چهارشنبه

نمایشگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نصف چشم انسان

همان طور که می دانید هدست های واقعیت مجازی طرفدارای زیادی را در بین کاربران خصوصا گیمرهای حرفه ای به خود اختصاص داده اند. این هدست ها در برندهای گوناگونی تولید می شوند و به فرد کمک می کنند که ساعات فراغت خود را در دنیایی متفاوت بگذراند. هدست واقعیت مجازی که در واقع در دسته بندی لوازم جانبی موبایل قرار دارد، باعث می شود کاربر از تماشای ویدئوهای 360 درجه، سه بعدی و بازی های متنوع و هیجان انگیز لذت ببرد.
نمایشگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نصف چشم انسان
در میان برندهای مختلف تولید کننده این وسیله جالب، دو شرکت گوگل Google و ال جی LG یک نمایشگر برای هدست های واقعیت مجازی معرفی کرده اند که در نوع خود بی نظیر است و کیفیت آن دو برابر نمایشگر هدست Vive Pro می باشد.

معرفی نمایشگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نصف چشم انسان

محصول جدید گوگل و ال جی، یک صفحه نمایش اولد OLED است که در ابعاد 4.3 اینچ ارائه می شود. این مانیتور رزولوشنی برابر 4800*3840 پیسکل دارد که در کنار نرخ رفرش ریت 120 هرتزی، تجربه ای فوق العاده را از تماشای ویدئوهای سه بعدی برای کاربر فراهم می آورد.
معرفی نمایشگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نصف چشم انسان
برای معرفی نمایشگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نصف چشم انسان باید گفت که این نمایشگر جدید که به عنوان نمایشگر هدست با بیشترین رزولوشن در دنیا از آن یاد می شود، در مقابل پنل های مشابه ظاهر شده است و آن ها را ناچار به عقب نشینی کرده است! مثلا نمایشگر HTC Vive در اندازه 3.6 اینچی، تصاویر را با رزولوشن 1200*1080 پیکسل نشان می دهد. یا نسخه دیگری از Vive Pro با اندازه 3.5 اینچی، رزولوشن 1600*1440 پیکسل دارد یعنی تراکم پیکسلی آن 661ppi است که به گرد پای پنل جدید هم نمی رسد!
معرفی نمایشگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نصف چشم انسان
خوب است بدانیم با اینکه محصول جدید گوگل و ال جی، رزولوشن بسیار بالایی دارد و تجارب فوق العاده ای را از بازی ها و تصاویر سه بعدی به نمایش می گذارد، اما باز هم برای رسیدن به رزولوشن چشم انسان راه زیادی در پیش دارد. البته از آن جایی که رزولوشن چشم انسان برابر 9600*9000 یا 2183 در هر اینچ است، دستیابی به تکنولوژی که تصاویر را دقیقا با این کیفیت نمایش دهد، کار ساده ای نخواهد بود. با این حال ال جی و گوگل در حال طراحی و توسعه مونیتوری هستند که تشخیص واقعیت از تصویر مجازی را برای فرد غیر ممکن کند. 
معرفی نمایشگر هدست واقعیت مجازی با رزولوشن نصف چشم انسان
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایده برتر مراجعه نمایید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر