۱۳۹۷ خرداد ۱, سه‌شنبه

دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی ساخته شد

احتمالا همه شما با تکنولوژی چاپ سه بعدی آشنا هستید. این روز ها فناوری چاپ سه بعدی بسیار فراگیر شده و در زمینه های متعددی از جمله صنعت، پزشکی و داروسازی کاربرد دارد. یکی از جدید ترین دستاورد های تکنولوژی در این حوزه، ساخت یک دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی است.
این دوچرخه مانند تمام ویژگی های وسایل نقلیه ای که با فیبر کربن ساخته می شوند را دارد و تنها تفاوت آن، قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه این وسیله است.
دوچرخه سه بعدی که توسط استارتاپ Avero ساخته شده، قابلیت های فناوری چاپ سه بعدی را به وضوح به نمایش می گذارد. همچنین قدرت نرم افزارهای استارتاپ Avero نیز کاملا نمایان می گردد.
دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی ساخته شد
این نرم افزارها به راحتی می توانند قطعات سبک و مقاوم کامپوزیت فیبر کربن را برای استفاده در صنایع مهم وحساسی مثل فضانوردی، حمل نقل هوایی و خودروها بسازند. به علاوه این قطعات را با قیمت بسیار کمتری در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

نحوه ساخت دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی

به بیان بهتر، برای ساخت قطعات فیبر کربن به شیوه معمولی، افراد باید الیاف را در اطراف یک محور بچرخانند و به مواد رزین آغشته کنند. سپس برای نفوذ بیشتر مواد به الیاف و مستحکم شدن هر چه بیشتر، آن را درون کوره قرار می دهند. تمام این مراحل نیز به صورت دستی انجام می شود.
نحوه ساخت دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی
برای آشنایی با نحوه ساخت دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی باید گفت که تیم متخصص Avero برای از بین بردن این مشکل، از یک بازوی رباتیک استفاده کرده است که شکل سه بعدی قالب دوچرخه را می سازد و یا چاپ می کند! این بازوی رباتیک که در حقیقت مثل یک پرینتر سه بعدی منحصر به فرد عمل می کند رشته های فیبر کربن را خارج می کند و با ذوب کردن ماده ترموپلاستیک باعث یکپارچه شدن آن می گردد. 
نحوه ساخت دوچرخه فیبر کربن با پرینتر سه بعدی
از دیگر مزایای این شیوه این است که پرینتر مورد نظر تمام فرایند را طی یک مرحله و بدون دخالت دست انجام می دهد. این مساله علاوه بر بالابردن سرعت تولید، باعث کاهش چشم گیر هزینه ها شده و قیمت این دوچرخه جالب را به کمتر از 300 دلار رسانده است!
یکی از متخصصان تیم استارتاپ Avero اعلام کرده که: با این روش تولید برای ساخت کامپوزیت ها در ابعاد مختلف محدودیتی وجود ندارد و آن ها می توانند به راحتی یک بال یا حتی بخشی از هواپیما را نیز بسازند.
برای دستیابی به اخبار روز تکنولوژی می توانید به سایت ایده برتر مراجعه نمایید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر