۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۳, یکشنبه

نحوه پاک کردن حافظه پرینتر


via

ممکن است در حین چاپ کردن داده خود به مشکل توقف پرینتر یا به اصطلاح گیر کردن آن برخورد کرده باشید. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی مانند جمع شدن کاغذ رخ دهد. اما اگر پرینتر از لحاظ ظاهری کاملا خوب به نظر بیاید، باید به این فکر کنید که احتمالا عملیات پرینت در حافظه دستگاه گیر کرده است. راه حل این مشکل راه اندازی مجدد کامپیوتر و یا یک فرمان ویندوز است. همچنین اگر با پاک کردن حافظه پرینتر، باز هم دستگاه کار نکرد شما باید پرینتر را مجددا راه اندازی کنید تا همه داده های متوقف در حافظه آن پاک شود.

حتما بخوانید: آموزش نصب پرینتر اچ پی M26nw به صورت وایرلس

آموزش نحوه پاک کردن حافظه پرینتر

آموزش نحوه پاک کردن حافظه پرینتر

در ادامه به آموزش نحوه پاک کردن حافظه پرینتر می پردازیم: 

1- در ویندوز 7 و 8 برای پاک کردن صف انتظار وارد کنترل پنل شوید و گزینه Devices and printers را انتخاب کنید.

2- روی پرینتر مورد نظر راست کلیک کنید. سپس روی گزینه See What’s Printing کلیک کرده و منوی پرینتر را بازکنید.

3- گزینه Cancel all document را انتخاب کنید و YES را بزنید.

آموزش نحوه پاک کردن حافظه پرینتر

به این ترتیب لیست انتظار پرینت پاک می شود. ممکن است باز هم یک یا چند دستور در لیست باقی بمانند که با ریست کردن کامپیوتر حافظه به طور کامل پاک می شود. اگر پرینتر تحت شبکه باشد، هر کامپیوتر متصل به آن یک لیست انتظار جداگانه تشکیل می دهد و ممکن است لازم باشد تا این کار را برای روی چندین کامپیوتر انجام دهید.

اگر بعد از انجام دادن مراحل بالا، باز هم پرینتر کار نمی کند لازم است دستگاه را ریست کنید تا تمام دستورها از حافظه آن پاک شوند: پرینتر را خاموش کنید و پریز برق آن را نیز جدا نمایید. چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید حافظه پرینتر تمام انرژی خود را از دست داده است. چاپگر را مجددا روشن کنید و قبل از ارسال دستور چاپ جدید، صبر کنید تا پرینتر مراحل راه اندازی خود را انجام دهد. لازم به ذکر است بعضی از پرینتر ها دستورات چاپ را در حافظه بلند مدت خود نگهداری می کنند که این اطلاعات با Cold Reset دستگاه پاک می شوند و لازم است که پرینتر به تنظیما کارخانه باز گردد.

برای مشاوره تخصصی با کارشناسان ایده برتر و یا خرید پرینتر با شماره تلفن 73027-021 تماس بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر