۱۳۹۷ شهریور ۱۰, شنبه

افزایش کارایی دستگاه های IoT با پردازنده سامسونگ Exynos i S111

شرکت سامسونگ، رهبر فناوری semiconductor در دنیا، راهکاری جدید را برای narrowband (NB) Internet of Things (IoT) توسط پردازنده Exynos i S111 معرفی کرد.
راهکار NB-IoT یا همان اینترنت اشیا مواردی همچون پوشش بسیار وسیع، مصرف کم انرژی، اطلاعات دقیق موقعیت مکانی و امنیت بالا را دراختیار این اشیا قرار می دهد که برای برنامه های مسیریابی لحظه ای مانند برنامه اندازه گیری هوشمند، بهینه شده است.
افزایش کارایی دستگاه های IoT با پردازنده سامسونگ Exynos i S111

این راهکار شامل یک مودم، پردازنده، رم و سیستم مسیریابی ماهواره ای GNSS می باشد که همه آنها درون یک چیپ قرار گرفته اند و برای افزایش کارایی و قابلیت اطمینان تجهیزات کاربرد دارد.
بن هور، مدیر بازاریابی System LSI در شرکت سامسونگ بیان می کند: IoT قادر خواهد بود تا ویژگی های جدیدی را با استفاده از این راهکارها ارائه دهد و به فضای خانه شما بیاورد.
پردازنده Exynos i S111 به میزان بسیار زیادی ایمن است و کارایی برقراری ارتباط را در تجهیزات NB-IoT افزایش می دهد که این موضوع استفاده از این تجهیزات را در زندگی هیجان انگیزتر می کند.
همانطور که IoT در حال رشد بوده و به بخشی از زندگی روزانه ما تبدیل می شود، برخی از دستگاه های متصل، اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند. 

افزایش کارایی دستگاه های IoT با پردازنده سامسونگ Exynos i S111 Samsung

سیستم ارتباط رادیویی معروفی مانند بلوتوث و زیگ بی برای سناریوهایی در محدوده کوچک مانند خانه ها ساختمان های کوچک مناسب هستند، اما ارتباط های broadband معمولا برای دستگاه های موبایلی استفاده می شود که در محدوده وسیعی فعالیت می کنند. 
به عبارت دیگر، NB-IoT برنامه هایی را پشتیبانی می کند که نیازمند ایجاد ارتباطی با مصرف انرژی پایین بوده و محدوده وسیعی را تحت پوشش دهد.

افزایش کارایی دستگاه های IoT با پردازنده سامسونگ Exynos i S111 Samsung
این مطلب را از دست ندهید: سنجش سلامتی با گجت جدید سامسونگ

پردازنده Exynos i S111 قادر است تا از LTE Rel. 14 پشتیبانی کند که در این حالت می تواند اطلاعات را برای downlink با سرعت 127 کیلوبیت در ثانیه و 158 کیلو در ثانیه برای uplink انتقال دهد.
برای دوره های آماده به کار طولانی، S111 با استفاده از حالت صرفه جویی در مصرف انرژی (PSM) و (eDRX) می تواند دستگاه را به مدت طولانی 10 سال و بیشتر در حالت خاموش نگه دارد که این موضوع بسته به برنامه های کاربردی و موارد استفاده آن متغیر است.

افزایش کارایی دستگاه های IoT با پردازنده سامسونگ Exynos i S111 Samsung

Exynos I S111 همچنین دارای یک سیستم ماهواره ای ناوبری جهانی (GNSS) است و از Observed Time Difference of Arrival (OTDOA) پشتیبانی می کند که در واقع با استفاده از تکنیک موقعیت یابی، برای ردیابی زمان واقعی بسیار دقیق بکار می رود.
داده های انتقال داده شده با S111 امن و خصوصی نگهداری می شوند، زیرا این راه حل با استفاده از یک بلوک سخت افزاری سیستم امنیتی (SSS) همراه با یک تابع غیرقابل دسترسی فیزیکی (PUF) عمل می کند و برای هر چیپ ست سیستم تشخیص هویت یکتایی می سازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر