۱۳۹۷ مهر ۴, چهارشنبه

ترفندهای کوچک برای جستجوی بهتر در گوگل - قسمت دوم

در قسمت اول این مقاله برخی از ترفندهای کاربردی گوگل را معرفی کردیم که از طریق آن ها می توانید  نتایج بهتر و دقیق تری را هنگام جستجو در وب بیابید.

ترفندهای کوچک برای جستجوی بهتر در گوگل - قسمت دوم

در این بخش، موارد بیشتری را مرور می کنیم.
علامت دو نقطه ..
این علامت برای نشان دادن رنج اعداد، قیمت ها، تاریخ ها و موارد مشابه به کار می رود.
فرض کنید می خواهید قیمت یک کالا را با قیمت 1.000 تا 2.000 دلار جستجو کنید، برای این کار باید عبارت جستجو را به این صورت وارد نمایید: HP Spectre buy $1000..$2000

علامت دو نقطه ..

جستسجو در یک وبسایت خاص
اگر بخواهید گوگل فقط در یک سایت خاص، کلمه یا عبارت مورد نظر شما را جستجو کند باید بعد از کلمات جستجو، عبارت site: و سپس نام سایت را تایپ کنید.
How I Work site:lifehacker.com
جستسجو در یک وبسایت خاص

پیدا کردن لینک
گوگل این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده که در صورت نیاز یک لینک خاص را در فضای وب جستجو نمایند. عبارت link: را وارد کردن و لینک مورد نظرتان را در مقابل آن تایپ نمایید. به این ترتیب تمام سایت هایی که به این لینک پیونده داده اند را در نتایج جستجو دریافت خواهید کرد.
link: https://www. ebpnovin.com
پیدا کردن لینک

جستجوی مرتبط
با وارد کردن آدرس سایت مورد نظر در مقابل عبارت :related  در کادر جستجو می توانید وب سایت های مرتبط با آن ر ا پیدا کنید.
related: ebpnovin.com
جستجوی مرتبط

جستجوی معکوس تصویر
حتما برایتان پیش آمده که عکسی را به طور تصادفی در یکی از صفحات وب دیده اید و می خواهید سایت اصلی آن را پیدا کنید. در این مواقع روش جستجوی معکوس عکس، بسیار کاربردی است.

جستجوی معکوس تصویر

روی قسمت Imagen در صفحه گوگل کلیک کنید و سپس آیکون دوربین را بزنید. در این کادر آدرس اینترنتی عکس را وارد کنید. همچنین می توانید عکس مورد نظرتان را آپلود نمایید.

جستجوی معکوس تصویر

این شیوه جستجو به عکاسان کمک زیادی می کند. آن ها با این روش می توانند ببینند که عکس های خودشان در چه وبسایت هایی استفاده شده و از سوء استفاده های احتمالی و پروفایل های جعلی با خبر شوند.
برای دریافت آموزش های کاربردی می توانید به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.
منبع: lifehacker
مقالات مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر