۱۳۹۷ آبان ۱۲, شنبه

مدت زمان کافی برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته - قسمت سوم

چنانچه مقالات آموزشی سایت ایده برتر را دنبال کرده باشید، می دانید که در دو قسمت قبل در مورد نظرسنجی انجام شده توسط IPVM صحبت کردیم و برخی نتایج آن را بیان کردیم.
در ادامه مبحث گذشته باید بگوییم که بسیاری از فروشندگان دوربین مداربسته و تجهیزات سیستم های امنیتی معتقدند که محدودیت های موجود برای انتخاب یک دستگاه Recorder در مدت زمان نگه داری تصاویر دوربین مدار بسته تاثیر مستقیم دارد.
اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود هارددیسک های 4 ترابایتی به بازار، کاربران به راحتی می توانند مدت زمان استاندارد برای نگهداری ویدئو های ضبط شده را تا 60 روز افزایش دهند. به علاوه امکانات دیگری مثل raid و فضای فیزیکی رک نیز در اختیار افراد قرار دارد.

برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته، چه مدت زمانی کافی است؟

یکی از مهمترین دلایل نگهداری تصاویر ضبط شده برای دوره زمانی کوتاه، قیمت بالای حافظه های ذخیره سازی است.
برای سازمان ها و ارگان های بزرگ که از سرور استفاده می کنند، هزینه خرید هارددیسک کم و ناچیز خواهد بود.
اما مجموعه های کوچکتر یا سرورهایی که در آنها امکان نصب هارددیسک های کمتری وجود دارد، با محدودیت جدی روبرو هستند.

برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته، چه مدت زمانی کافی است؟

بسیاری از DVR یا NVR های موجود در بازار از تعداد محدودی هارددیسک داخلی پشتیبانی می کنند که این موضوع به تنهایی می تواند محدودیت های زیادی را برای نگهداری تصاویر گرفته شده با دوربین ایجاد نماید.
به عقیده گروهی دیگر از فروشندگان و پیمانکاران تجیهزات امنیت تصویری، قیمت لوازم و تجهیزات ذخیره سازی و بودجه کاربران، اصلی ترین عامل محدودیت در حفظ تصاویر است.
اما در نظر سنجی سال 2012، نتایج متفاوتی به دست آمد که نشان می داد عامل قیمت و هزینه، عامل تعیین کننده ای برای انتخاب تجهیزات نیست.

برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته، چه مدت زمانی کافی است؟

این گروه معتقدند که دوربین های مداربسته نسبت به مدل های قدیمی تر کارایی بهتری دارند. به علاوه در دیسک درایو نیز با قیمت پایینی عرضه می شود.
کاربران می توانند هزینه ذخیره سازی تصاویر را کاهش داده و امکانات بهتری را برای فشرده سازی داده ها فراهم کنند تا بتوانند از این طریق فایل های ضبط شده را مدت بیشتری نگهداری نمایند.
در حال حاضر قیمت هارد دیسک های موجود در بازار برای هر ترابایت، حداقل 50 درصد کاهش یافته است.

برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته، چه مدت زمانی کافی است؟

همچنین کدک های هوشمند نیز نسبت به 5 سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته اند که این موضوع می تواند به راحتی میزان مصرف حافظه را بیشر از 50 درصد کاهش دهد.
همان طور که گفته شد، اغلب پیمانکاران و کارشناسان این حوزه، مدت 1 ماه را زمان مناسبی برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته مناسب می دانند.
اما در نهایت، نیازهای کاربران برای کسب و کارهای مختلف عامل تعیین کننده خواهد بود.
منبع: cctvonline
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر