۱۳۹۷ آذر ۷, چهارشنبه

اینتل مدل جدید دانگل هوش مصنوعی را معرفی کرد

شرکت اینتل Intel یکی از سازندگان تجهیزات کامپیوتری است که محصولات متنوعی همچون قطعات کامپیوتر و گوشی همراه تولید می نماید.
شرکت اینتل به تازگی نسل جدید دانگل یو اس بی Neural Compute Stick را معرفی کرده است. شواهد نشان می دهد که این دانگل برای انجام پردازش های یادگیری ماشین طراحی و ساخته شده است.

اینتل مدل جدید دانگل هوش مصنوعی را معرفی کرد


اینتل مدل جدید دانگل هوش مصنوعی را معرفی کرد

دانگل Neural Compute Stick که نخستین بار در کنفرانس توسعه دهندگان پکن معرفی شده نسبت به نسل قدیمی تر خود، از ویژگی های برجسته ای برخوردار است.
نسخه اولیه این دانگل از یک مدل ابتدایی واحد پردازش بصری اینتل و Myraid 2 تشکیل شده بود. اما در نسخه جدیدتر، از به روزترین مدل VPU یا واحد پردازش بصری استفاده شده که قدرت عملکرد بسیار بالایی دارد.
همچنین اینتل ادعا می کند که توان پردازشی Myraid X به کار رفته در این دانگل 8 برابر بیشتر از نسخه قبلی می باشد.
شرکت اینتل معتقد است که دانگل NCS 2 راهکاری برای ساخت پروتایپ های الگوریتم هوش مصنوعی است و می تواند در زمینه هایی همچون شبکه های عصبی پیچشی به کار گرفته شود.

اینتل مدل جدید دانگل هوش مصنوعی را معرفی کرد

همان طور که می دانید این نوع شبکه عصبی یا CNN به عنوان اصلی ترین قسمت در سیستم های شناسایی تصویر شناخته می شود.
جاناتان بلن، معاون کمپانی اینتل معتقد است هدف از ساخت دانگل NCS 2، استفاده از آن در کارهایی مثل دوربین های هوشمند ارزیابی است.
این دانگل به صورت خاص برای به کاربردن در پهپادها، ربات های صنعتی و لوازم خانگی هوشمند طراحی و ساخته شده است.

اینتل مدل جدید دانگل هوش مصنوعی را معرفی کرد

او که مدیریت بخش اینترنت اشیای این شرکت را نیز بر عهده دارد، می گوید:
طی چهار سال گذشته، میزان قابل توجهی از پردازش های AI در دیتاسنترهای مختلف و یا فضاهای ابری انجام می شده است. این امر به تنهایی ایرادی ندارد خصوصا زمانی که حجم دیتا زیاد بوده و هیچ گونه محدودیتی برای منابع پردازشی، انرژی و همچنین خنک کردن سیستم ها وجود نداشته باشد.
اما زمانی که بحث فضایی خارج از پایگاه های داده مطرح باشد، آیتم هایی مانند مصرف انرژی، گرما و قیمت اهمیت قابل توجهی پیدا خواهد کرد. استفاده از دانگل NCS 2 چنین محدودیت هایی را از بین می برد.

همان طور که گفته شد اینتل در ساخت دانگل Neural Compute Stick 2 از Myraid X استفاده کرده است.

اینتل مدل جدید دانگل هوش مصنوعی را معرفی کرد

برای درک بهتر مطلب توجه کنید که Myraid 2 در ابعاد 28 نانومتری ساخته شده و از 12 هسته پردازشی SHAVE تشکیل شده بود.
اما Myraid X ساختار 16 نانومتری فین فیت دارد و به حافظه درونی 2.5 مگابایتی و دو هسته همه منظوره RISC مجهز شده است. به علاوه چندین شتاب دهنده بصری کم مصرف نیز بر روی آن قرار داده شده است.
لازم به ذکر است دانگل NCS 2 از یواس بی 3.0 و 3.1 پشتیبانی می کند. در صورتی که نیاز به توان پردازشی بالاتری باشد، امکان استفاده همزمان از چند دانگل NCS 2 وجود دارد.

منبع: venturebeat

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر