۱۳۹۷ آبان ۲۲, سه‌شنبه

هدست واقعیت مجازی بیسیم آکیولس کوئست Oculus Quest

کمپانی آکیولس Oculus یکی از پیشتازان عرصه تکنولوژی است. این شرکت تا کنون محصولات قدرتمندی را وارد بازار کرده که محبوب کاربران واقع شده اند.
آکیولس خصوصا در زمینه تجهیزات واقعیت مجازی، به یک برند پیشتاز تبدیل شده است. اگر شم هم از علاقه مندان به انجام بازی های ویدئویی با امکانات واقعیت مجازی باشید، حتما رونمایی از هدست واقعیت مجازی Oculus VR را در سال 2016 میلادی به خاطر دارید.

هدست واقعیت مجازی بیسیم آکیولس کوئست Oculus Quest

اکیولس با معرفی این هدست رقابت جدیدی را در صنعت VR پایه گذاری کرد.

هدست واقعیت مجازی بیسیم آکیولس کوئست Oculus Quest معرفی شد

این هدست واقعیت مجازی با استقبال بی نظیر کاربران بازی های ویدئویی روبرو شد و فروش بسیار خوبی را در سراسر دنیا در پی داشت. این امر موجب شد که مدیران Oculus پروژه ای به نام Santa Cruz را آغاز کنند.
در راستای پروژه Santa Cruz، این کمپانی یک هدست واقعیت مجازی مستقل، با قدرت عملکرد بسیار بالا را طراحی و تولید کرده است. این محصول با نام Oculus Quest معرفی شده و در بهار سال 2019 میلادی وارد بازار خواهد شد.

هدست واقعیت مجازی بیسیم آکیولس کوئست Oculus Quest معرفی شد

قیمت پایه ای که برای این محصول پیش بینی شده 399 دلار خواهد بود. از جمله ویژگی های فنی و سخت افزاری هدست Oculus Quest می توانیم به حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن اشاره کنیم.
به علاوه این محصول، به دو نمایشگر مجهز شده که هر یک با رزولوشن 1600*1440 برای هر یک از چشم های کاربر تعبیه شده اند.
جالب است بدانید که مدیران آکیولس، هدست واقعیت مجازی جدید خود را با بیش از 50 عنوان متفاوت و جذاب وارد بازار خواهند کرد.
متخصصان این شرکت قصد دارند بازی های جذاب و پرطرفداری را مانند The Climb، Moss و Robo Recall برای هدست آکیولس کوست توسعه دهند.

هدست واقعیت مجازی بیسیم آکیولس کوئست Oculus Quest معرفی شد

کارشناسان توسعه دهنده Oculus Quest به کاربران خود اطمینان داده اند که یک هدست مستقل و قدرتمند را در دسترس آنان قرار دهند تا بتوانند بازی های واقعیت مجازی را به شکلی متفاوت تجربه کنند.
تا کنون چندین ویدئوی تبلیغاتی از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest منتشر شده که نشان می دهد این گجت رویایی که کاربران این عرصه در چند دهه گذشته در سر داشته اند، را برآورد خواهد کرد.
اگر برای استفاده از این هد ست و تجربه قابلیت های فوق العاده آن لحظه شماری می کنید، باید بگوییم که هدست Oculus Quest دستگاهی کاملا مستقلا و بیسیم است که به کاربر آزادی عمل 6 درجه ای و حرکاتی کنترل شده را می دهد.

هدست واقعیت مجازی بیسیم آکیولس کوئست Oculus Quest معرفی شد

هدست Oculus Quest بنا بر گفته سازندگان خود، به فناوری اختصاصی "بینش" مجهز بوده و تمام سیم ها و سنسورهای مربوطه داخل دستگاه قرار داده شده اند.
Oculus اعلام  کرده که در ساختار این هدست واقعیت مجازی، 4 سنسور فوق عریض قرار گرفته است. این حسگرها به همراه الگوریتم های بصری کامپیوتری تمام حرکات فیزیکی شخص را زیر نظر می گیرند.
هدست واقعیت مجازی کوئست وزن سبکی دارد و استفاده از آن بسیار راحت است. لازم به ذکر است که در ساختار این هدست هیچ گونه هدفونی تعبیه نشده اما به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته صدا، صدای خروجی بازی ها بلند و واضح خواهد بود.
منبع: theverge
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر