۱۳۹۷ آذر ۷, چهارشنبه

تجاری سازی هوش مصنوعی به کمک دانگل اینتل NCS 2

همان طور که در اخبار روز تکنولوژی منتشر شده، اینتل به تازگی از نسخه جدید دانگل Movidius Neural Compute Stick رونمایی کرده است.
این دانگل می تواند در تجهیزات مختلفی همچون دوربین های هوشمند، ربات های صنعتی، لوازم خانگی هوشمند و پهپادها به کار گرفته شود.
به عنوان مثال، گروهی از توسعه دهندگان از نسل قبلی این دانگل برای ساخت پهبادهایی استفاده کرده بودند که می توانست کوسه ها را پیدا کند.

تجاری سازی هوش مصنوعی به کمک دانگل اینتل NCS 2

علاوه بر این، نسخه اول دانگل Movidius Neural Compute Stick برای طراحی و ساخت دوربین های تشخیص سرطان پوست نیز بسیار مفید و کاربردی بوده است.

تجاری سازی هوش مصنوعی به کمک دانگل اینتل NCS 2

مدیران اینتل بر این باورند که نسل جدید Neural Compute Stick با قدرت بیشتر و عملکرد بهتر می تواند در حوزه های بیشتری استفاده شود.
در ساختار دانگل NCS 2 الگوریتم های آماده AI به کار رفته است که آن را برای استفاده در فعالیت هایی مثل شناسایی چهره و یا تشخیص و تعقیب اشیا مختلف مناسب می سازد.
به علاوه دانگل NCS 2 از کیت های توسعه نرم افزاری مختلف مانند Compute مویدیوس، Computer Vision اینتل و OpenVINO پشتیبانی می نماید.

تجاری سازی هوش مصنوعی به کمک دانگل اینتل NCS 2

اینتل کیت OpenVINO را در ابتدای سال 2018 معرفی کرد. این کیت به عنوان ابزاری شناخته می شود که به کارگیری هوش مصنوعی در رایانش مرزی را ممکن می سازد.
لازم به ذکر است که OpenVINO از فریم ورک های Caffe2 فیسبوک و TesorFlow گوگل پشتیبانی می نماید.
شواهد موجود نشان می دهد که شرکت اینتل قصد دارد همزمان با عرضه این دانگل، زمینه گسترده تری را برای برنامه Intel AI: In Production فراهم نماید.
برنامه Intel AI: In Production در حقیقت یک پلتفرم end-to-end یا سرتاسر است که پروتایپ های هوش مصنوعی را به محصولات مصرفی تبدیل می نماید.

تجاری سازی هوش مصنوعی به کمک دانگل اینتل NCS 2

جاناتان بلن، مدیر کل بخش اینترنت اشیا در کمپانی اینتل در این باره می گوید:
اینتل قصد دارد از حیطه معمول آزمایشات و اثبات مفاهیم گوناگون آکادمیک فراتر رود و زمینه ای را برای تجاری سازی نوآوری های توسعه دهندگان فراهم کند.

به عنوان مثال، یکی از توسعه دهندگان حاضر در تیم پلتفرم Intel AI: In Production دستگاهی ساخته که قادر است میکروب های موجود در آب را تشخیص دهد.
این دستگاه که موفق به کسب مقام اول در رویداد World Virtual GovHack سال 2017 شده بود به یک میکروسکوپ دیجیتالی مجهز است و برای تشخیص درست پاکی آب از الگوریتم تشخیص الگویی که روی Myriad 2 وجود دارد، استفاده می نماید.
تجاری سازی هوش مصنوعی به کمک دانگل اینتل NCS 2

ناوین رائو، که مدیریت محصولات هوش مصنوعی کمپانی اینتل را بر عهده دارد، در مورد دانگل NCS می گوید:

با عرضه نسل اول این دانگل، بسیاری از توسعه دهندگان هوش مصنوعی توانستند فعالیت خود را در این حیطه آغاز کرده و خلق محصولات منحصر به فرد بپردازند. بدون شک با ارتقای توان پردازشی در NCS 2، شاهد محصولات جدید و شگفت انگیزی خواهیم بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر