۱۳۹۷ تیر ۱۰, یکشنبه

فیلامنت HIPS در پرینترهای سه بعدی


via

فیلامنت ماده اصلی برای چاپ در پرینتر سه بعدی است. این ماده به شکل رشته های پلاستیکی است که قطر آن ها به صورت استاندارد 1.75 تا 3 میلیمتر می باشد.بسته به نوع کاربرد و مدل سه بعدی، از یک نوع مواد مصرفی برای چاپ سه بعدی استفاده می شود.

فیلامنت HIPS در پرینترهای سه بعدی

فیلامنت HIPS، یکی از مدل های متنوع مواد مصرفی در پرینتر سه بعدی است. HIPS نوعی فیلامنت است که از طریق آن می توان همه انواع چاپ سه بعدی را انجام داد.

HIPS در مقابل مواد پلاستیکی مقاوم است و استفاده از آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

حتما بخوانید: فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی

معرفی فیلامنت HIPS در پرینترهای سه بعدی

در ادامه معرفی فیلامنت HIPS در پرینترهای سه بعدی باید گفت که این فیلامنت در رنگ های متفاوتی موجود است و در لیموناد حل می شود. همچنین می توان از این ماده برای چاپ مستقل یا ساپورت ABS استفاده نمود. زیرا به راحتی در ماده حلال خود حل می شود و در نهایت قطعات ساخته شده از ABS را باقی می گذارد.

معرفی فیلامنت HIPS در پرینترهای سه بعدی

با توجه به ویژگی ها و خصوصیات فیلامنت HIPS می توان گفت که این ماده، بهترین گزینه برای ساپورت گذاری قطعات می باشد که از لحاظ قیمت تمام شده و تمیزی مدل چاپ شده، مقرون به صرفه است.

یکی دیگر از خواص جالب این ماده، این است که به آسانی در روغن پوست پرتقال حل می شود و دما را تا 150 درجه سانتیگراد تحمل می کند.

معرفی فیلامنت HIPS در پرینترهای سه بعدی

غالبا از ماده HIPS به عنوان ماده اصلی سازنده مدل سه بعدی استفاده نمی شود. زیرا در مدل های مختلف پرینتر سه بعدی به خصوص در پرینترهایی که فاقد بستر گرم شوند هستند، مشکل تاب خوردگی و چسبندگی ایجاد می کند.

کاربرد اصلی HIPS به عنوان ماده ثانویه در چاپگرهای سه بعدی دو نازل می باشد. HIPS به عنوان ماده نگهدارنده برای اجزا و قطعات پیچیده و معلق در چاپ سه بعدی به کار می رود.

معرفی فیلامنت HIPS در پرینترهای سه بعدی

البته ذکر این نکته ضروری است که در صورت استفاده از فیلامنت HIPS در ساخت مدل سه بعدی، فیلامنت دوم حتما باید از نوع ABS باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی، به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر