۱۳۹۷ تیر ۲۶, سه‌شنبه

کپی های نمادین در موزه ماناکور با استفاده از پرینتر سه بعدی


موزه ماناکور در مالورکا اسپانیا در حال تغییر تجربه بازدیدکنندگان موزه است. در حالی که موزه ها همیشه با موضوع "لطفا دست نزنید" درگیر هستند، آنها امیدوارند تا بتوانند این موضوع را تغییر دهند.
از آنجایی که بیشتر آیتم ها و اشیای موجود در موزه ها تاریخی، خیلی قدیمی، شکستنی و ارزشمند هستند، به جای آنها از نمونه های مصنوعی و کپی های ساخته شده توسط پرینتر سه بعدیاستفاده کردند که در این صورت بازدیدکنندگان می توانند آنها را در دست نگه داشته و همانطور که می بینند، آنها را حس کنند.
کپی های نمادین در موزه ماناکور با استفاده از پرینتر سه بعدی
آقای مارکوس، شخصی است که در پشت این فرایند کپی قرار دارد و از فوتوگرامتری پیشرفته استفاده می کند. البته نمونه های اصلی در پشت قاب های شیشه ای قابل رویت هستند و بازدیدکنندگان می توانند کنجکاویشان را با این کپی ها رفع کنند.
کپی های نمادین در موزه ماناکور با استفاده از پرینتر سه بعدی
این مطلب را از دست ندهید: پرینتر سه بعدی خود جایگزین Rap Rap

کارکنان موزه 12 شی را تاکنون برای نمایش انتخاب کرده اند. اگر چه مفهوم این موضوع ممکن است در آینده به طور کامل اجرایی شود اما کپی های نمایشی تا 15 جولای برای نمایش عمومی دردسترس هستند.

موزه ماناکور کپی های نمایشی و نمادین را با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخت

موزه ماناکور کپی های نمایشی و نمادین را با استفاده از پرینتر سه بعدی ساختساختن دوباره اشیای موجود در موزه با رزولوشن 200 تا 10 میکرون انجام شد. برخی دیگر از اجسام مصنوعی نیز که در مقاصد مهم و حیاتی از آنها استفاده می شد با رزولوشن 50 میکرون تولید شدند.
پرینترهای سه بعدی کارهای بسیار زیادی را می توانند در ساخت این کپی ها انجام دهند. البته این کپی های نمایشی قبل از اینکه به نمایش درآیند، نیاز به نقاشی و رنگ آمیزی دارند. این مرحله زمانی است که مارگالیدا مونار و برنات بورگایا دست به کار شده و اجسام کپی را از نمونه های اصلی غیرقابل تشخیص می کنند.

موزه ماناکور کپی های نمایشی و نمادین را با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخت

ایده پشت این موضوع شاید عجیب بنظر برسد اما فواید و مزایای خود را دارد. اولا این راه به بازدیدکنندگانی که اختلالات دیداری دارند، کمک می کند تا در اولین تجربه دیداری شرکت کنند. مشارکت افراد ناتوان در این موضوع می تواند یک موضوع خوب باشد. دلیل دیگر این است که می توان با این اشیا ارتباط برقرار کرد. توانایی لمس و احساس درخشش سکه های قدیمی می تواند برای ارائه دادن عمق بیشتر این تجربه قابل ارزش باشند.

موزه ماناکور کپی های نمایشی و نمادین را با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخت

بطور افزاینده ای، موزه ها در حال استفاده از فناوری های مربوط به اسکن سه بعدی برای احیا و بازیابی کارهای آنتیک و قدیمی هستند. قبلا این مصنوعات طول عمر مشخص و محدودی داشتند.
اما در حال حاضر، به کمک فناوری های جدیدتر، آنها می توانند همانند گذشته بوده و عمر طولانی تری داشته باشند. در حالی که برخی ممکن است با اهمیت موضوع ساخت دوباره اشیا برای لمس توسط بازدیدکنندگان مخالف باشند، اما موارد با ارزشی در آن وجود دارد. علاوه بر همه این ها، موزه ها به این دلیل به وجود آمده اند که تجربه هوشمندانه گذشته را در اختیار ما قرار دهند، بنابراین، چه کسی می گوید که این اشیا را صرفا باید دید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایده برتر مراجعه نمایید. 
منبع: 3dprinting.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر