۱۳۹۷ تیر ۲۶, سه‌شنبه

جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی


پرینترهای سه بعدی برای ساخت اشیاء مختلفی مثل انواع لباس، لوازم تزئینی، قطعات صنعتی و ... به کار می روند. همچنین از مدل های متنوع چاپگر سه بعدی برای کاربردهای تخصصی تر مثل ساخت دارو، پیوند اعضا و درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.
جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی
اما این بار شاهد کاربرد جالب تری از تکنولوژی چاپ سه بعدی هستیم. این دستگاه می تواند برای تضمین امنیت پول و جلوگیری از جعل اسکناس به کار برود.
محققان موسسه فناوری Karlsruhe  با همکاری شرکتzeiss  ، روشی را ابداع کرده اند که با استفاده از ساختارهای چاپ سه بعدی فلور سنت از چاپ پول تقلبی جلوگیری شود.

جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی

این نوآوری منحصر به فرد در تکنولوژی چاپ سه بعدی می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد. این میکروساختارهای چاپی می توانند از جعل یادداشت های مهم بانکی، اسناد و همچنین محصولات مارک جلوگیری کرده و امنیت لازم را برای آن ها فراهم نمایند.
جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی
این مطلب را از دست ندهید: ساخت دست مصنوعی با پرینتر سه بعدی

به عقیده محققان تکنیک میکروساختار سه بعدی جدید، یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص واقعی بودن پول، اسناد و محصولات تجاری خاص است.
برای توضیح بیشتر جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی باید گفت در حال حاضر برچسب های امنیتی نوری مثل انواع هولوگرام، بر اساس میکروساختارهای دو بعدی طراحی می شوند. اما در صورت استفاده از میکروساختارهای فلورسنت سه بعدی، درجه حفاظتی این هولوگرام ها تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی

با این که قابلیت اندازه گیری میکروساختارهای سه بعدی، تنها در حد 100 میکرومتر است اما برای افزایش امنیت پول و اسناد مهم بسیار مفید هستند. جالب است بدانید که ریزساختارهای سه بعدی فلورسنت، سیستمی نیست که بتوانید آن را به راحتی بر روی پرینتر سه بعدی fdm خود پیاده کنید. بلکه محققان برای به کار گیری این تکنولوژی جدید، از یک چاپگر لیزری جدید nanoscribe و یک چاپگرkit استفاده کرده اند.
جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی
شما می توانید برای دستیابی به اخبار روز تکنولوژی در زمینه پرینتر سه بعدی به سایت ایده برتر مراجعه نمایید. 
منبع: xprinter3d.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر