۱۳۹۷ مرداد ۹, سه‌شنبه

مشخصات هارد جدید باراکودا سیگیت Seagate BarraCuda


Seagate  هارد SSD جدیدی را به لیست محصولات  خود اضافه می کند که با SSD BarraCuda، ارتقا دهندگان کامپیوتر را هدف قرار می دهد که از سرعت کنونی راضی نبوده ولی لزوما دارای بودجه های نجومی هم نیستند. درایو جدید 2.5 اینچی تا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی SSD را ارائه می دهد.
هارد SSD جدید باراکودا سیگیت فاش شد: مشخصات، قیمت و سرعت. بطور کلی چهار نسخه از SSD BarraCuda ارائه خواهد شد. مقرون به صرفه ترین آنها 250 گیگابایت فضا دارد، و در ادامه نسخه های 500 گیگابایتی و در نهایت، بزرگترین آنها 2 ترابایتی است.

هارد SSD جدید باراکودا سیگیت فاش شد: مشخصات، قیمت و سرعت


هر سه محصول با ضمانت 5 ساله، 1.8 میلیون ساعت MTBG و حداکثر 1092 TBW با پشتیبانی 24 ساعته جهانی پشتیبانی می شوند. آنها از یک اتصال SATA 6 گیگابایت / ثانیه استفاده می کنند، هرچند با پورت SATA 3 Gb / s نیز سازگار هستند.
در حالی که Seagate به صراحت انتظار دارد تا صاحبان کامپیوترهای رومیزی به این تجهیزات علاقه مند شوند، SSD BarraCuda در حال هدف قرار دادن صاحبان کامپیوترهای all-in-One است تا آنها را به خرید برخی از این هاردهای سریع تر ترغیب کنند و از طرفی صاحبان لپ تاپ ها نیز مایل به افزایش کارایی خود باشند.

هارد SSD جدید باراکودا سیگیت فاش شد: مشخصات، قیمت و سرعت

در کنار این موارد، سرورهای خانگی نیز می توانند از دسترسی سریع به ویدئو Ultra HD و پوشه های عکس خود از این هاردها بهره مند شوند.
سرعت دقیق این هاردها به مدل آن بستگی دارد، اما Seagate سرعت 540 مگابایت بر ثانیه را برای خواندن و تا 520 مگابایت بر ثانیه در نرخ نوشتن در نظر گرفته است.

هارد SSD جدید باراکودا سیگیت فاش شد: مشخصات، قیمت و سرعت


با این حال یک تابع flash-speed وجود دارد که تا 560 مگابایت بر ثانیه و 90K IOP را پشتیبانی می کند. مصرف برق هنوز رتبه دهی نشده است، اما Seagate می گوید که درایو های جدید دارای یک حالت "ultra-low power mode" هستند تا میزان تخلیه باتری خود را کاهش دهند.
سوال بزرگ این است که اکثر علاقه مندان به این موضوع فکر می کنند که چقدر هارد درایو هزینه خواهد داشت: کسانی که نیاز به بیشترین عملکرد هارد دارند، به تدریج به درایو های NVMe روی آورده اند و در جنگ هزینه ها، درایوهای SATA را رها خواهند کرد.

هارد SSD جدید باراکودا سیگیت فاش شد: مشخصات، قیمت و سرعت

 Seagate بیان می کند که همزمان با روز Amazon Prime، اطلاعات دقیق را در 16-ژوئیه فاش می کند. در واقع SSD ها در ابتدا در سایت آمازون دردسترس خواهند بود و Seagate می گوید که در ماه سپتامبر در خرده فروشی های دیگر در دسترس خواهند بود.
برای اطلاع از اخبار روز تکنولوژی می توانید به سایت ایده برتر مراجعه نمایید. 
منبع: slashgear

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر