۱۳۹۷ مرداد ۹, سه‌شنبه

انواع پرینتر سه بعدی فلز


via

در میان مدل های متنوع پرینتر سه بعدی، پرینترهای سه بعدی فلز، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و تولید کنندگان مختلف به دنبال پیدا کردن بهترین و موثرترین راه برای چاپ سه بعدی فلز هستند.

معرفی انواع پرینتر سه بعدی فلز

در ادامه به معرفی انواع پرینتر سه بعدی فلز می پردازیم. برخی از روش های به کار رفته در ساخت پرینتر سه بعدی فلزات عبارتند از:  

 

معرفی انواع پرینتر سه بعدی فلز

 

اس ال ام Selective Laser Melting

اس ال ام، یکی از روش های چاپ سه بعدی فلز است که در آن با استفاده از لیزر و ذوب شدن پودر ترکیبی، فلز تولید می شود. شیوه SLM برای چینش آلیاژها کنار هم مناسب است.

اس ال ام، شباهت زیادی به لیزر فلز رسوبی دارد. هر دو روش با لیزر طیف وسیعی از آلیاژ ها را پوشش می دهند.

 

معرفی انواع پرینتر سه بعدی فلز

 

این مطلب را از دست ندهید: انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

 

اس ال اس  Selective Laser Sintering

اس ال اس یکی از راه های چاپ سه بعدی است که بیشتر برای ساخت پلاستیک استفاده می شود اما برای چاپ انواع خاصی از فلزات نیز به کار می رود. SLS نسبت به SLM گستره وسیع تری از آلیاژهای مختلف را در بر می گیرد. به همین دلیل می تواند تراکم های متفاوتی را در سطوح مختلف ایجاد نماید.

روبوکستینگ Robocasting

روش روبوکستینگ برای ساخت مدل های سرامیکی و یا لایه های نازک جوهری استفاده می شود. کاربرد این روش بسیار کم می باشد.

 

معرفی انواع پرینتر سه بعدی فلز

 

روش Binder Jetting and Inkjet 3D Printing

این شیوه مانند اس ال اس با پودر کار می کند با این تفاوت که به جای لیزر از عامل انعقادی برای چاپ فلز استفاده می نماید. فرایند چاپ سه بعدی آن لایه لایه است. روش Binder Jetting پرینت سه بعدی فلز را با سرعت بسیار بالایی انجام می دهد و باقی مانده مواد بعد از پردازش قابلیت استفاده مجدد دارد. همچنین می توان در حین عملیات چاپ از دو نوع متریال مختلف استفاده نمود.  

سیستم Magnetojet Printing

این سیستم جوهر فلزی را به سمت پایین اسپری می کند. این جوهر بعد از مغناطیسه شدن، باعث می شود اشکال مختلف با سرعت بسیار بالا شکل بگیرند.

 

معرفی انواع پرینتر سه بعدی فلز

 

دی ای دی Directed Energy Deposition

روش دی ای دی شامل طیف وسیعی از تولیدات افزودنی از جمله لیزر مهندسی شده شکل دادن خالص، ساخت نور مستقیم، رسوب فلز مستقیم و روکش فلزی 3D لیزر می باشد. DED برای تعمیرات پیچیده و یا افزودن حجمی به حجم دیگر استفاده می شود. البته متریال مورد استفاده آن تنوع کمی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

منبع: xprinter3d

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر