۱۳۹۷ مرداد ۶, شنبه

فریب خوردن ویژگی ضد هک اپل USB Restricted Mode


متخصصان امنیتی می گویند، حالت محدود شده USB اپل (USB Restricted Mode) می تواند فریب بخورد.
متخصصان  امنیت ادعا می کنند که راهی یافته اند تا ویژگی ضد هکی که در iOS 12 بتا و نسخه جدید iOS 11.4.1 در روز دوشنبه ارائه شده است، از سر راه بردارند.

فریب خوردن ویژگی ضد هک اپل USB Restricted Mode

حالت USB Restricted Mode به این دلیل طراحی شده است تا هنگامی که لوازم جانبی جدیدی از طریق USB به پورت لایتنیگ متصل می شوند، نتوانند به اطلاعات آیفون و آی پد دسترسی پیدا کنند.
این ویژگی جلوی دسترسی افرادی که از گجت هایی مانند GrayKey برای دستیابی به اطلاعات استفاده می کنند را می گیرد. البته این اتفاق زمانی می افتد که بیش از یک ساعت از آخرین باری که آیفون خود را قفل کرده اید، می گذرد.

فریب خوردن ویژگی ضد هک اپل USB Restricted Mode
این مطلب را از دست ندهید: نمایشگر OLED یا LCD برای آیفون های اپل ؟

 

حالت محدود شده USB اپل (USB Restricted Mode) می تواند فریب بخورد

همان طور که در ابتدا گفته شد حالت محدود شده USB اپل (USB Restricted Mode) می تواند فریب بخورد. 
در این ویزگی، فاکتور زمان می تواند ابزاری بازدارنده باشد، اما ممکن است برخی قادر باشند تا در مدت زمان یک ساعت به اطلاعات آیفون دسترسی پیدا کنند.

حالت محدود شده USB اپل (USB Restricted Mode) می تواند فریب بخورد

با توجه به نظر الگ افونین، مختصص امنیتی شرکت ElcomSoft، می توان از این ویژگی سواستفاده کرد. او ادعا کرده است که با یک دستگاه 39 دلاری می توان این ویژگی را فریب داد.
افونین می گوید که او و همکارانش فهمیده اند که نمی توان بصورت مستقیم Restricted Mode را شکست داد، اما می توان زمان سنج آن را از کار انداخت تا دستگاه در این حالت وارد نشود.
در این حالت تایمر شمارش معکوس خود را دوباره آغاز کرده و اگر یک USB غیر معتبر دیگری به دستگاه متصل شود، نمی تواند آن را تشخیص بدهد.

حالت محدود شده USB اپل (USB Restricted Mode) می تواند فریب بخورد

بنابراین اگر کسانی قصد دارد به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند، در مدت زمان یک ساعت می توانند با لوازم جانبی مختلفی به اطلاعات دسترسی داشته و ساعت را ریست کنند.
اپل از زمانی که کاربران هر بار که قرار است یک کابل شارژر و یا هر چیزی را به آیفون خود متصل کنند، دیگر تمایل نداشتند پسورد وارد نمایند، این ویژگی را به عنوان مقایسه امنیت و راحتی ایجاد کرده است.
برای اطلاع از اخبار روز تکنولوژی می تونید به سایت ایده برتر مراجعه نمایید. 
منبع: cnet.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر