۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

هدست های واقعیت افزوده گوگل

تجهیزات مختلف در زمینه واقعیت مجازی تا کنون توانسته محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کند. اما ظاهرا دیگر زمان آن فرا رسیده که واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده وارد حوزه های بیشتری شود و به صورت کاربردی تر در دسترس افراد قرار گیرد.
همان طور که می دانید مفهوم AR یا هوش مصنوعی یک مفهوم شناخته شده است اما هنوز به آزمایشگاه ها، کاربردهای تخصصی و چند سخت افزار بسیار نادر و کمیاب مانند HoloLens و Magic Leap One منحصر است.
هدست های واقعیت افزوده گوگل

توسعه هدست های واقعیت افزوده گوگل

جالب است بدانید که طبق اعلام برخی از کارکنان گوگل این شرایط به زودی تغییر خواهد کرد. این شرکت در حال بررسی سخت افزار واقعیت افزوده خود می باشد. سخت افزار جدید گوگل مبتنی بر چیپست Qualcomm  خواهد بود. از جمله قدرت های قابل توجه QCS603 - IoT SoC می توان به رزولوشن 2,560x 1,440 پیکسل، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1080p، پوشش سه بعدی و همچنین پشتیبانی از OpenGL ، ES 3.2 و Vulkan اشاره نمود.
توسعه هدست های واقعیت افزوده گوگل
اخبار پراکنده در مورد توسعه هدست های واقعیت افزوده گوگل و A65 همچنان ادامه دارد همچنین در این رابطه خبرهای زیادی نیز به گوش می رسد که حاکی از حمایت گسترده شرکت های Quanta  وMeta  از این پروژه می باشد. لازم به ذکر است که این دو شرکت آمریکایی در زمینه AR فعالیت می کنند.
گفته می شود که شرکت متا در حال حاضر بر روی یکی از دستگاه های خود به نام A66 کار می کند اما به دلیل نبودن اطلاعات کافی نمی توان گفت که این دستگاه تا چه میزانی با A65 مرتبط خواهد بود.
توسعه هدست های واقعیت افزوده گوگل
در پایان خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که بر اساس تجارب گذشته، حضور شرکت گوگل به تنهایی در یک پروژه، موفقیت آن را تضمین نمی کند. برای نمونه می توان Google Glass را نام برد که طرح بلند پروازانه گوگل در زمینه هوش مصنوعی است. با این حال انتظار می رود با به وجود آمدن رقابت بیشتر در این عرصه و افزودن امکانات برای کاربران، گوگل می تواند بخش قابل توجهی از این بازار را در اختیار بگیرد.
توسعه هدست های واقعیت افزوده گوگل
شما می توانید برای دستیابی به اخبار روز تکنولوژی می توانید به سایت ایده برتر مراجعه نمایید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر