۱۳۹۷ تیر ۲, شنبه

فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی


via

حتما تا حدودی با تکنولوژی چاپ سه بعدی آشنا هستید. مدل های متنوع پرینتر سه بعدی وجود دارد که برای مصارف مختلفی به کار گرفته می شوند. هر کدام از این چاپگرهای سه بعدی، با ماده مصرفی مخصوصی کار می کنند.

فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی

در اینجا قصد داریم به یکی از انواع مواد مصرفی پرینتر سه بعدی به نام فیلامنت ABS را معرفی کرده و برخی از ویژگی های آن را بررسی نماییم.

معرفی فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی

ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene ) یکی از مواد مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی است که در تولید بسیاری از قطعات و محصولات صنعتی به کار می رود.

پژوهشگران از این ماده برای تولید انواع لوله ها، قطعات خودرو، قطعات الکترونیکی و حتی لوازم آشپزخانه، ابزارهای موسیقی و اسباب بازی ها استفاده می کنند.

معرفی فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی

حتما بخوانید: انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

در ادامه معرفی فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی، به طور کلی می توان گفت که ABS یک ماده بسیار قوی و با دوام است که در برابر گرما مقاومت بوده و انعطاف پذیری کمی دارد.

یک چاپگر سه بعدی در حالت عادی می تواند پلاستیک abs را در دمای بین 210 تا 250 درجه پردازش کند. این فیلامنت ارزانترین نوع در بین سایر فیلامنت های مورد استفاده در پرینترهای سه بعدی است.

معرفی فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی

Abs به دلیل قابلیت سمباده کشیدن و رنگ پذیری بالا، برای مصارف متعددی به کار می رود. جالب تر این که در صورت شکشته شدن یا آسیب دیدن قطعات چاپ شده با abs، می توان آن ها را به راحتی با چسب abs به هم چسباند.

این فیلامنت در رنگ های مختلفی وجود دارد و برای حلال آن از استون استفاده می شود.

معرفی فیلامنت ABS در پرینترهای سه بعدی

فیلامنت abs معایبی نیز دارد که از جمله می توانیم به غیر قابل تجزیه بودن آن اشاره کنیم. به علاوه این ماده در هنگام چاپ، دود خفیفی ایجاد می کند که ممکن است باعث بروز حساسیت در برخی افراد شود. البته با تعبیه یک هود این مشکل قابل حل است.

مورد دیگر در باره abs این است که در اثر تابش طولانی مدت نور خورشید فاسد می شود. بنابراین در صورتی که مدت طولانی از آن استفاده نمی کنید بهتر است این ماده را در یک ظرف مناسب قرار دهید. لازم به ذکر است ماده abs رطوبت هوا را جذب می کند که ممکن است در کیفیت چاپ موثر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر