۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

سوختگی موقت پیکسل در تلویزیون های اولد ال جی LG OLED

شرکت ال جی LG در زمینه تجهیزات دیجیتالی محصولات متنوعی را وارد بازار کرده است که به عنوان نمونه می توانیم به انواع مانیتور، مانیتور صنعتی، تلویزیون و ... اشاره کنیم. بنا بر گزارشی از نشریه ZDNet، تعدادی از تلویزیون های Oled ال جی که در یکی از فرودگاه های کره جنوبی نصب شده بودند، دچار سوختگی موقت پیکسل شده اند.
به همین دلیل این نمایشگرهای اولد را با نمونه LCD آن جایگزین کرده اند. سوختگی پیکسل در حالی برای این نمایشگرها رخ داد که تنها سه ماه از نصب و شروع به کار آن ها گذشته بود.
سوختگی موقت پیکسل در تلویزیون های اولد ال جی LG OLED
این چند مانیتور در یکی از سالن های اصلی ترمینال فرودگاه نصب شده بودند و شماره پروازها و ساعت های فرود و بلند شدن هواپیماها را نمایش می دادند. بعد از بروز این مشکل و سوختگی پیکسل در آنها تصاویر دچار اختلال شدند و خطوط سفید رنگ پهن و قطوری را بر روی تصاویر اصلی نمایش می دادند.

تلویزیون های اولد ال جی LG OLED دچار سوختگی موقت پیکسل شدند

پس از اینکه تلویزیون های اولد ال جی LG OLED دچار سوختگی موقت پیکسل شدند، این شرکت در ابتدا تصمیم گرفت که چند نمایشگر OLED جدید را جایگزین دستگاه های معیوب نماید اما در نهایت چند نمایشگر ال سی دی سوپر اولترا اچ دی جایگزین آن ها شد. این تغییر رویه احتمالا به دلیل عدم اطمینان از بروز مجدد این مشکل و رخ دادن burn-in در یک تلویزیون oled جدید بوده است!
تلویزیون های اولد ال جی LG OLED دچار سوختگی موقت پیکسل شدند
لازم به ذکر است که تکنولوژی LCD چند دهه است که در نمایشگرها و مونیتورهای مختلف به کار می رود. جالب این که تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر سوختگی موقت پیکسل در این تلویزیون ها ارائه نشده است.
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که وبسایت  RTing.com تا کنون تست سوختگی پیکسل را روی 6 تلویزیون اولد ال جی انجام داده اند. در این آزمایش مشخص شد که بعد از یک دوره زمانی معین، این نمایشگر ها دچار burn-in می شوند.
سوختگی موقت پیکسل در تلویزیون های اولد ال جی LG OLED
البته کارشناسان شرکت ال جی lg نیز از روند این بررسی دیدن کرده و آن را تایید کرده اند. طبق نظر آن ها بروز پدیده burn-in به فرایند تولید تلویزیون در کارخانه مربوط می شود. آن ها همچنین مدعی شده اند که تلویزیون های تولید شده توسط این شرکت این قابلیت را دارند که حداقل 30 هزار ساعت بدون مشکل کار کنند.
برای دستیابی به اخبار روز تکنولوژی به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر