۱۳۹۷ آذر ۲۶, دوشنبه

مایکروسافت مرورگر edge را با استفاده از کرومیوم بازسازی می کند

بر اساس اخبار روز تکنولوژی، شرکت مایکروسافت قصد دارد به زودی مرورگی Edge را از طریق کرومیوم بازسازی کند. به این ترتیب، ویندوزهای قدیمی تر نیز می توانند از این مرورگر به عنوان یک اپلیکیشن دسکتاپ استفاده کنند.
پیش از این نیز اخبار پراکنده ای در مورد این موضوع منتشر شده بود، اما اینبار مایکروسافت برنامه خود را برای بازسازی edge اعلام کرد. این شرکت همچنین تایید کرد که قصد دارد این کار را با استفاده از کرومیوم انجام دهد.

مایکروسافت مرورگر edge را با استفاده از کرومیوم بازسازی می کند

 

مایکروسافت مرورگر اج edge را با استفاده از کرومیوم بازسازی می کند

متخصصان مایکروسافت برای بازسازی مرورگر خود از پایه، راه پیچیده ای در پیش خواهند داشت. اما معتقدند که با انجام این پروژه، بهترین تجربه وبگردی در ویندوز را در اختیار کاربران خود خواهند گذاشت.
اغلب کاربران انتظار دارند با ساخت مجدد مرورگر edge، بیشتر ویژگی ها و خصوصیات فعلی این مرورگر نیز بازسازی شوند.
اما احتمالا مایکروسافت قصد دارد ویژگی های جدیدی را به browser خود اضافه کند. این شرکت در حال حاضر در حال بررسی و انتخاب این قابلیت ها است.

مایکروسافت مرورگر اج edge را با استفاده از کرومیوم بازسازی می کند

بنابراین تمام ویژگی های نسخه پیشین را به مرورگر جدید خود اضافه نخواهد کرد. البته به طور حتم، خصوصیات منحصر به فرد این مرورگر مانند تمرکز بر جوهر دیجیتال و یا مطالعه اسناد PDF از edge حذف نخواهند شد.
یکی از آیتم های جالب توجه در مورد مرورگر اج مایکروسافت، این است که این شرکت نام جدیدی را برای browser خود انتخاب نکرده و با همان نام آشنای قبلی، در اختیار کاربران قرار می گیرد.
اغلب افراد زمانی که نسخه آپدیت شده مایکروسافت اج را به عنوان مرورگر پیشفرض در ویندوز 10 ببینند، در نگاه اول تغییرات بسیار کمی را مشاهده خواهند کرد.
اما به طور قطع می توان گفت یکی از بهترین خصوصیات تازه مرورگر edge، به روزرسانی آن با استفاده از کرومیوم است که به آن کمک می کند صفحات وب را با رندر بسیار بهتری به نمایش بگذارد.

مایکروسافت مرورگر اج edge را با استفاده از کرومیوم بازسازی می کند

برای این کار،بهره گیری از موتور چیدمان بلینک کرومیوم بی تاثیر نخواهد بود.
همان طور که می دانید کرومیوم یک پروژه متن باز یا open source است. به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفته که آن را توسعه دهد.
پیش از این، شرکت گوگل، تنها شرکت پیشتاز در توسعه و ارتقای کرومیم بود، اما اکنون مایکروسافت نیز رسما وارد این حوزه شده است.
یکی از نکات جالبی که توجه متخصصین مایکروسافت را به خود معطوف کرده است، عملکرد مرورگر کروم در صفحات لمسی است.

مایکروسافت مرورگر اج edge را با استفاده از کرومیوم بازسازی می کند


chrome در چنین شرایطی نمی تواند به خوبی مرورگر edge عمل کند. مایکروسافت می خواهد در ارتقای پروژه کرومیوم نقش بسزایی ایفا نماید. به این ترتیب رتبه خود را در تجربه بهتر صفحات وب حفظ خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر