۱۳۹۷ شهریور ۴, یکشنبه

مینی کامپیوتر جدید اینتل با پردازنده 10 نانومتری Cannon Lake

علاقمندان به مینی کامپیوترها، اسباب بازی های جدیدی را برای بازی کردن خواهند داشت! اینتل اعلام کرد که تعدادی از کیت های جدید NUC در اواخر روز چهارشنبه رونمایی شدند که از نسل هشتم پردازنده های Core بهره می برند. علاوه بر این، دو NUC  مینی کامپیوتر معرفی شدند که نسل بعدی محاسبات کامپیوتری را رهبری خواهند کرد.
مینی کامپیوتر جدید اینتل با پردازنده 10 نانومتری Cannon Lake

NUC8i3CYSM و NUC8i3CYSN هر دو رایانه هایی با اندازه کف دست هستند که به پردازنده 2.2GHz دو هسته ای Cannon Lake Core i3-8121U مجهز شده اند.
همچنین در این رایانه ها، برای اولین بار از تراشه های ساخته شده بر روی پردازنده 10 نانومتری اینتل استفاده می شود.

مینی کامپیوتر جدید اینتل با پردازنده 10 نانومتری Cannon Lake و گرافیک AMD

همانند لپ تاپ های کم حجم چینی که در ابتدا از پردازنده های Cannon Lake استفاده می کردند، مینی کامپیوترهای NUC ها بر دیگر از گرافیک های پیش فرض و یکپارچه استفاده نمی کنند و کارت گرافیک دومی نیز دارند.
اگر چه پردازنده گرافیکیAMD Radeon 540  داخلی این کامپیوترها به اندازه گرافیک سفارشی Radeon Vega در حالت Hades Canyon NUC قدرتمند نیستند، اولین بار است که چنین اتفاقی برای NUCsمی افتد.
مینی کامپیوتر جدید اینتل با پردازنده 10 نانومتری Cannon Lake و گرافیک AMD
این مطلب را از دست ندهید: لپ تاپ اینتل intel با دو صفحه نمایش

اینتل می گوید: مینی رایانه های شخصی می توانند بازی های کامپیوتری مانند League of Legends و Counter-Strike را اجرا کنند.

مینی PC های NUC همه چیز تمام هستند و با رم 4 یا 8 گیگابایتی، یک ترابایت هارد دیسک، و ویندوز 10 هوم ارائه می شوند. درون این کامپیوترها دو پورت HDMI، چهار پورت USB و استاندارد وایرلس 802.11ac  وجود دارد و می تواند از دو هارد برای  ذخیره سازی پشتیبانی کند. البته هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.

مینی کامپیوتر جدید اینتل با پردازنده 10 نانومتری Cannon Lake و گرافیک AMD

مدل های جدید NUC8i7BEH، NUC8i5BEH، NUC8i5BEK، NUC8i3BEH، NUC8i3BEK-rock ، پردازنده هایی i3، i5 و یا i7 دارند که بسته به مدل آنها متفاوت هستند.
البته باید گفت که آنها با استفاده از معماری 14 نانومتری Coffee Lake به جای Lake Cannon Lake ساخته شده اند.

مینی کامپیوتر جدید اینتل با پردازنده 10 نانومتری Cannon Lake و گرافیک AMD

در واقع تنها سه پردازنده برای انتخاب وجود دارد: 2.7GHz، چهار هسته Core i7-8559U، 2.3GHz چهار هسته Core i5-8259U، و 3GHz، دو هسته Core i3-8109U. همه آنها نیز از HyperThreadingپشتیبانی می کنند.
کیت های NUC شامل پردازنده گرافیکی Iris Plus Plus با پردازنده eDRAM می باشند و این موضوع آنها را برای رایانه های خانگی و همچنین دسکتاپ های کوچک ایده آل می سازد.
سایر مشخصات اصلی آنها نیز شامل پشتیبانی از سه نمایشگر از طریق HDMI و USB-C، اسلات حافظه m.2، اسلات کارت microSDXC و چهار پورت USB (دو USB 2.0 و دو USB 3.0) است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر