۱۳۹۷ شهریور ۷, چهارشنبه

اصطلاحات تخصصی دستگاه کپی که باید بدانید

اصطلاحات تخصصی دستگاه کپی که باید بدانید

دستگاه کپی هم مانند سایر دستگاه های الکترونیکی که به صورت اختصاصی برای انجام کار خاصی استفاده می شود دارای قطعات و اصطلاحات خاصی است که برخی از آنها شاید تا بحال  حتی به گوشتان هم نخورده باشد.
در همین راستا تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به برخی از آنها بپردازیم. در نظر داشته باشید آشنایی با این واژه ها می تواند در خرید دستگاه کپی هم برای شما مفید باشد.

اصطلاحات تخصصی دستگاه کپی که باید بدانید

 

اصطلاحات تخصصی دستگاه کپی که باید بدانید

برخی از این اصطلاحات تخصصی دستگاه کپی که باید بدانید به شرح زیر است:

فیدر دستگاه کپی یا ای دی اف (ADF)

فیدر دستگاه کپی یا ای دی اف (ADF) یکی از قطعات دستگاه است که باعث می شود به راحتی و بدون اینکه نیاز باشد درب آن را بلند کنیم از برگه ها، اسناد و سایر فایل ها کپی یا رونوشت بگیریم.
فیدر دستگاه کپی یا ای دی اف (ADF)

 

دولوپر دستگاه کپی (Developer)

دولوپر دستگاه کپی وظیفه انتقال تونر بر روی سطح درام را بر عهده دارد .

کپی دورو (Dual Page Copy)

این قابلیت در دستگاه کپی دورو یا دستگاه کپی دووزن وجود دارد و فایل موردنظر شما را روی دو طرف کاغذ چاپ می کند.
کپی دورو (Dual Page Copy)

 

سایز کپی (Copy Size)

منظور از سایر کپی میزان محدوده ی دستگاه کپی است که به صورت بازه ی حداقل و حداکثری تعیین می شود و منظور اندازه ی کاغذی است که یک دستگاه کپی می تواند استفاده کند.

فیوزینگ دستگاه کپی (Fusing)

به فرآیندی ه برای چسبیدن تونر به کاغذ کپی انجام می شود فیوزینگ گفته می شود. در قسمت فیوزینگ دستگاه کپی گرما و فشاری که ایجاد می شود به وسیله ی لامپی که داخل آن قرار دارد تولید می شود.

فیوزینگ دستگاه کپی (Fusing)

بزرگنمایی دستگاه کپی (Zoom)

به میزان افزایش یا کاهش بزرگ شدن فایل گفته می شود که توسط کاربر انجام می شود. معمولا درصد بزرگنمایی دستگاه کپی بازه ی 65% تا 155% است.

سینی کاغذ دستگاه کپی

کاستی مانند سینی و از جنس پلاستیک که کاغذهای سفید برای کپی گرفتن در آن قرار میگیرند تا هنگام شروع فرآیند به صورت تک به تک از آن قسمت برداشته شده و به داخل دستگاه بروند.

زمان گرم شدن یا آماده به کار دستگاه کپی

مدت زمان لازمی که یک دستگاه فتوکپی برای شروع به کار خود به آن نیاز دارد را زمان گرم شدن یا آماده به کار دستگاه کپی می نامند.
هر چقدر دستگاه بزرگتر باشد مدت زمان لازم برای گرم شدن طولانی تر و بیشتر می شود.


زمان گرم شدن یا آماده به کار دستگاه کپی

 

سرعت کپی (Copy Speed)

سرعت دستگاه کپی که واحد آن کپی در دقیقه است به تعداد صفحات کپی شده در یک دقیقه گفته می شود.
این نکته را در نظر داشته باشید که در دستگاه کپی رنگی سرعت از دستگاه کپی سیاه و سفید کندتر است

چاپ طرح های مختلف روی شیشه با دستگاه فلت بد Flatbed

یکی از فعالیت های هنری که که از گذشته مورد توجه مردم بوده، چاپ روی شیشه است. پیش از این افراد چاپ روی آینه و اجسام مختلف شیشه ای را به صورت دستی انجام می دادند، اما در حال حاضر دستگاه هایی به نام فلت بد Flatbed وارد بازار شده اند.

چاپ طرح های مختلف روی شیشه با دستگاه فلت بد Flatbed
این مطلب را از دست ندهید: چاپ عکس روی لیوان با دستگاه پرس حرارتی

با استفاده از دستگاه فلتبد، می توان بسیار راحت تر و به شیوه حرفه ای، طرح ها و اشکال متنوع را روی شیشه چاپ نمود.
استفاده از این شیوه، کیفیت چاپ را تا حد زیادی ارتقا می دهد و علاوه بر سریع تر شدن روند چاپ، به صرفه جویی در هزینه های کاربر نیز کمک می نماید.

امکان چاپ طرح های مختلف روی شیشه با دستگاه فلت بد Flatbed

دستگاه چاپ حرارتی فلت بد کاربرد های زیادی در صنایع مختلفی مثل ساختمان سازی، معماری و دکوراسیون داخلی دارد.
گروهی کثیری از سازندگان همواره سعی می کنند که به شکلی جدید و جذاب از شیشه در طراحی ساختمان ها استفاده کنند.

امکان چاپ طرح های مختلف روی شیشه با دستگاه فلت بد Flatbed
حتما بخوانید: دستگاه چاپ روی پارچه

به عنوان مثال برای ساخت پارتیشن، حفاظ بالکن ها، نرده های داخلی، پوشش دیوارها، نمای خارجی ساختمانها، پنجره های سقفی و همچنین دیگر اجزا در دکوراسیون داخلی از شیشه با ابعاد گوناگون استفاده می شود.
همان طور که می دانید چاپ طرح ها و اشکال مختلف بر روی این بخش های شیشه ای می تواند تا حد زیادی به زیبای محیط کمک نماید.

امکان چاپ طرح های مختلف روی شیشه با دستگاه فلت بد Flatbed

دستگاه چاپ حرارتی فلتبد flatbed با بهره گیری از مکانیزم هیبریدی این قابلیت را دارد که بر روی قطعات شیشه تا عرض 3.2 متر طرح مورد نظر کاربر را با سرعت بالا و کیفیت بسیار عالی چاپ کند.  

امکان چاپ طرح های مختلف روی شیشه با دستگاه فلت بد Flatbed

از جمله مزایای چاپ روی شیشه با استفاده از flatbed می توان به خشک شدن سریع رنگ ها اشاره کرد. شما بعد از چاپ طرح مورد نظرتان روی شیشه، لازم نیست برای خشک شدن جوهر آن منتظر بمانید، علاوه بر این، فلت بد به شما کمک می کند که در کوتاهترین زمان ممکن، خدمات درخواستی مشتریان را به آنها ارائه کنید.

اجرای بازی های سنگین روی کامپیوتر عادی با Omen Game Stream

شرکت اچ پی HP پیش از این محصولاتی را از خانوده Omen رونمایی کرده بود که به عنوان مثال می توانیم به کامپیوترهای گیمینگ hp omen و نمایشگر omen X 65 اشاره کنیم.
اینبار قصد داریم یکی دیگر از سری محصولات خانواده Omen اچ پی را معرفی کنیم که در نمایشگاه مصرف کنندگان 2018 عرضه شد.

اجرای بازی های سنگین روی کامپیوتر عادی با Omen Game Stream

اچ پی در این نمایشگاه علاوه بر معرفی کامپیوترهای گیمنیگ سری اومن، راهکار تازه ای را در اختیار گیمرها قرار داد.
این شرکت اپلیکیشنی را طراحی کرده است که با استفاده از آن می توان قابلیت های منحصر به فرد کامپیوترهای Omen را در انواع کامپیوترهای گیمینگ پیاده سازی کنند.

امکان اجرای بازی های سنگین روی کامپیوتر عادی با Omen Game Stream

اگر شما هم از آن دسته گیمرهایی هستید که تمایل به استفاده از محصولات گیمینگ اچ پی دارند، باید بدانید که اپلیکیشن Omen Game Stream به شما امکان می دهد که قدرت پردازشی بسیار بالای HP Omen  را بر روی هر سیستم کامپیوتری که گرافیک بالایی دارد تجربه کنید.

امکان اجرای بازی های سنگین روی کامپیوتر عادی با Omen Game Stream

شما می توانید با استفاده از این برنامه و از طریق اینترنت روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود بازی های سنگین را اجرا کنید. جالب تر این که استفاده از Omen Game Stream نیازی به سخت افزارهای گران قیمت ندارد.
البته لازم به ذکر است که شرکت های انویدیا Nvidia  و ولو Valve هم پیش از این راهکاری مشابه اچ پی ارائه کرده بودند.

امکان اجرای بازی های سنگین روی کامپیوتر عادی با Omen Game Stream

اپلیکیشن اچ پی Omen Game Stream شرایط بسیار ساده تری را برای کار با سیستم های گیمینگ فراهم می کند. از طریق این برنامه نیازی نیست که کاربران دائما به فکر ارتقای سیستم کامپیوتر خود باشند.
برای درک بهتر موضوع باید بگوییم که کامپیوترهای اچ پی Omen به تکنولوژی قدرتمند Parsec مجهز هستند. این فناوری باعث می شود که محتوای بازی ها با نرخ 60 فرم بر ثانیه و رزولوشن Full HDنمایش داده شود.

امکان اجرای بازی های سنگین روی کامپیوتر عادی با Omen Game Stream
این مطلب را از دست ندهید: معرفی نمایشگر غول پیکر اچ پی Omen X 65

اپلیکیشن اچ پی Omen Game Stream نیز کاری می کند که گیمرها بتوانند ویدئوها و بازی های در حال پخش را با کیفیتی مشابه کامپیوترهای اومن در سیستم شخصی خود مشاهده نمایند.
شرکت اچ پی اعلام کرده که برنامه Omen Game Stream می تواند حتی سنگین ترین و پرحجم ترین بازی ها را کاملا روان و بدون اشکال بر روی کامپیوتر و لپ تاپ های معمولی اجرا کند.
تنها موضوع مورد بحث، پهنای باند و سرعت اینترنتی است که کاربر در اختیار خواهد داشت.

5 نکته که نمایشگر هوشمند Lenovo Smart Display را بی نظیر می سازد

Lenovo Smart Display محصول جدیدی است که قصد دارد بازار نمایشگرهای هوشمند را در دستان خود بگیرد - درست مثل Echo Show آمازون. این نمایشگر که به همراه دستیار صوتی گوگل عرضه می شود، دارای یک مونیتور 10 اینچی بزرگ است. اما براستی چرا کسی به چنین چیزی نیاز دارد؟
طراحی برتر
شرکت آمازون نه به خاطر طراحی صنعتی محصولات خود و نه به دلیل توانایی آن برای تولید سخت افزار های پیشرفته، شناخته نمی شود.
Echo Show، اولین دستگاه الکسا، ساخته شده توسط آمازون است که در درجه اول یک نمایشگر برای اُپن آشپزخانه شماست. اما به نظر می رسد این مانیتور، یکی از نمایشگرهای غول پیکر از سری فیلم های Star Trek است.

طراحی برتر

نمایشگر آمازون امکانات خوبی دارد اما از نظر ظاهری، برای دکور منازل کمی عجیب است و به همین دلیل از نظر طراحی، نمایشگر Lenovo Smart  انتخاب بهتری خواهد بود.
حفظ حریم خصوصی
برخی از افراد بر روی دوربین دستگاههای خود نواری را می چسبانند تا از سواستفاده های احتمالی جلوگیری شود.
لنوو به اندازه کافی فکر همه جا را کرده است و می داند که از یک دستگاه مانند این، می توان همیشه از دوربین آن سواستفاده کرد؛ حتی اگر روشن نباشد.

حفظ حریم خصوصی

به این ترتیب، ساخت یک محافظ فیزیکی دوربین، امنیت آن را تضمین می کند. در بخش میکروفن نیز تنظیم مشابهی وجود دارد.
یوتیوب
نمایشگر هوشمند لنوو صرفا یک دستگاه اندرویدی معمولی نیست. این دستگاه برنامه یوتیوب را بصورت پیش فرض دارد که شما می توانید هر ویدیویی را در آشپزخانه خود تماشا کنید و یوتیوب همیشه در دسترس شماست؛ مگر اینکه فیلم خاصی را از برنامه هایی مانند Netflix یا Hulu بخواهید.
کنترل هوشمند خانه
تا این لحظه، ویژگی های مربوط به کنترل هوشمند خانه و یوتیوب در این دستگاه منحصر به فرد است، اما هنگامی که شرکت های دیگر تصمیم به ساخت این نوع از صفحه نمایش هوشمند با دستیار گوگل بگیرند، یک جنگ کوچک برای راه یافتن به آشپزخانه ها به وجود خواهد آمد که در این حالت دیگر منحصر به فرد نخواهد بود.

کنترل هوشمند خانه

در حال حاضر صفحه نمایش هوشمند Lenovo می تواند خانه هوشمند شما را کنترل کند که بخش عمده آن وظیفه دستیار گوگل است. با وجود یک صفحه لمسی کار با آن آسان تر است، بنابراین شما گزینه های بیشتری خواهید داشت. کنترل خانه هوشمند شما با این نمایشگر به گونه ای خواهد بود که حتی دوربین های مداربسته خانه را نیز می توانید کنترل نمایید.

کنترل هوشمند خانه
این مطلب را از دست ندهید: معرفی لپ تاپ تینک پد لنوو Lenovo ThinkPad P1

تماس تصویری
در این نمایشگر، تا زمانی که نرم افزار تماس تصویری Google Duo بطور کامل راه اندازی نشود، به خوبی کار نمی کند. راه اندازی آن نیز می بایست ساده می بود ولی چند مرحله نیاز دارد تا راه اندازی شود.
اما یک بار که به درستی تنظیم گردد، از آنجا به بعد بصورت عالی کار می کند.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-315

لیبل برادر Brother tz-315
نوع لیبل: لمینت
نوع چاپ: لمینت
سایز لیبل: رول لیبل لمینتی 8*6
دستگاه های سازگار: انواع لیبل پرینترهای برند برادر
لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی برای بسته بندی یا بارکد دار کردن کالا ها از قبیل مواد پاکتی استفاده می شود. در این فرایند دستگاه لیبل پرینتر و یا لیبل زن اطلاعات موردنظر را بر روی لیبل کاغذی چاپ می کند.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-315
این لیبل ها در سایز های مختلف برای آزمایشگاه ها، انبارها، انواع فروشگاه ها و ... برای چاپ بارکد و سایر مشخصات در چاپگر لیبل زن مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این لیبل ها در انواع کاغذی، حرارتی، لمینت، متال، لیبل مواد و PVC تولید می شوند که ما به نوع لمینتی آن می پردازیم.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-315

لیبل لمینتی 8 در 6 از جنس لمینت است و نام دیگر آن علاوه بر برچسب لمینتی، لمینت پشت چسب دار هم می باشد. لیبل و برچسب لمینتی 8X6 دارای مقاومتی بین منفی 100 درجه تا مثبت 100 درجه سانتی گراد می باشد و مناسب برای کار در مدارهای برق و تجهیزات فروشگاهی پوشاک و کاربردهای مشابه آن است.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-315
این لیبل پرینتر برای کاربرد های مختلف به عنوان انواع بارکد، لیبل و ... مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیبل لمینتی برادر Brother tz-315 می توانید با واحد فروش ایده برتر 73027-021 تماس بگیرید

لیبل لمینتی برادر Brother tz-535

لیبل برادر Brother tz-535
نوع لیبل: لمینت
نوع چاپ: لمینت
سایز لیبل: رول لیبل لمینتی 8*12
دستگاه های سازگار: انواع لیبل پرینترهای برند برادر
لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی برای بسته بندی یا بارکد دار کردن کالا ها از قبیل مواد پاکتی استفاده می شود. در این فرایند دستگاه لیبل پرینتر و یا لیبل زن اطلاعات موردنظر را بر روی لیبل کاغذی چاپ می کند.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-535
این لیبل ها در سایز های مختلف برای آزمایشگاه ها، انبارها، انواع فروشگاه ها و ... برای چاپ بارکد و سایر مشخصات در چاپگر لیبل زن مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این لیبل ها در انواع کاغذی، حرارتی، لمینت، متال، لیبل مواد و PVC تولید می شوند که ما به نوع لمینتی آن می پردازیم.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-535

لیبل لمینتی 8 در 12 از جنس لمینت است و نام دیگر آن علاوه بر برچسب لمینتی، لمینت پشت چسب دار هم می باشد. لیبل و برچسب لمینتی 8X12 دارای مقاومتی بین منفی 100 درجه تا مثبت 100 درجه سانتی گراد می باشد و مناسب برای کار در مدارهای برق و تجهیزات فروشگاهی پوشاک و کاربردهای مشابه آن است.
لیبل لمینتی برادر Brother tz-535
این لیبل پرینتر برای کاربرد های مختلف به عنوان انواع بارکد، لیبل و ... مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیبل لمینتی برادر Brother tz-535 می توانید با واحد فروش ایده برتر 73027-021 تماس بگیرید

لیبل لمینتی برادر Brother tz-721

لیبل برادر Brother tz-721
نوع لیبل: لمینت
نوع چاپ: لمینت
سایز لیبل: رول لیبل لمینتی 8*9
دستگاه های سازگار: انواع لیبل پرینترهای برند برادر
لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی برای بسته بندی یا بارکد دار کردن کالا ها از قبیل مواد پاکتی استفاده می شود. در این فرایند دستگاه لیبل پرینتر و یا لیبل زن اطلاعات موردنظر را بر روی لیبل کاغذی چاپ می کند.
لیبل لمینتی برادر Brother tz-721
این لیبل ها در سایز های مختلف برای آزمایشگاه ها، انبارها، انواع فروشگاه ها و ... برای چاپ بارکد و سایر مشخصات در چاپگر لیبل زن مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این لیبل ها در انواع کاغذی، حرارتی، لمینت، متال، لیبل مواد و PVC تولید می شوند که ما به نوع لمینتی آن می پردازیم.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-721

لیبل لمینتی 8 در 9 از جنس لمینت است و نام دیگر آن علاوه بر برچسب لمینتی، لمینت پشت چسب دار هم می باشد. لیبل و برچسب لمینتی 8X9 دارای مقاومتی بین منفی 100 درجه تا مثبت 100 درجه سانتی گراد می باشد و مناسب برای کار در مدارهای برق و تجهیزات فروشگاهی پوشاک و کاربردهای مشابه آن است.
لیبل لمینتی برادر Brother tz-721
این لیبل پرینتر برای کاربرد های مختلف به عنوان انواع بارکد، لیبل و ... مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیبل لمینتی برادر Brother tz-721 می توانید با واحد فروش ایده برتر 73027-021 تماس بگیرید

لیبل لمینتی برادر Brother tz-355

لیبل برادر Brother tz-355
نوع لیبل: لمینت
نوع چاپ: لمینت
سایز لیبل: رول لیبل لمینتی 8*24
دستگاه های سازگار: انواع لیبل پرینترهای برند برادر
لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی برای بسته بندی یا بارکد دار کردن کالا ها از قبیل مواد پاکتی استفاده می شود. در این فرایند دستگاه لیبل پرینتر و یا لیبل زن اطلاعات موردنظر را بر روی لیبل کاغذی چاپ می کند.
لیبل لمینتی برادر Brother tz-355
این لیبل ها در سایز های مختلف برای آزمایشگاه ها، انبارها، انواع فروشگاه ها و ... برای چاپ بارکد و سایر مشخصات در چاپگر لیبل زن مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این لیبل ها در انواع کاغذی، حرارتی، لمینت، متال، لیبل مواد و PVC تولید می شوند که ما به نوع لمینتی آن می پردازیم.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-355

لیبل لمینتی 8 در 24 از جنس لمینت است و نام دیگر آن علاوه بر برچسب لمینتی، لمینت پشت چسب دار هم می باشد. لیبل و برچسب لمینتی 8X24 دارای مقاومتی بین منفی 100 درجه تا مثبت 100 درجه سانتی گراد می باشد و مناسب برای کار در مدارهای برق و تجهیزات فروشگاهی پوشاک و کاربردهای مشابه آن است.
لیبل لمینتی برادر Brother tz-355
این لیبل پرینتر برای کاربرد های مختلف به عنوان انواع بارکد، لیبل و ... مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیبل لمینتی برادر Brother tz-355 می توانید با واحد فروش ایده برتر 73027-021 تماس بگیرید

لیبل لمینتی برادر Brother tz-345

لیبل برادر Brother tz-345
نوع لیبل: لمینت
نوع چاپ: لمینت
سایز لیبل: رول لیبل لمینتی 8*18
دستگاه های سازگار: انواع لیبل پرینترهای برند برادر
لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی برای بسته بندی یا بارکد دار کردن کالا ها از قبیل مواد پاکتی استفاده می شود. در این فرایند دستگاه لیبل پرینتر و یا لیبل زن اطلاعات موردنظر را بر روی لیبل کاغذی چاپ می کند.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-345

این لیبل ها در سایز های مختلف برای آزمایشگاه ها، انبارها، انواع فروشگاه ها و ... برای چاپ بارکد و سایر مشخصات در چاپگر لیبل زن مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این لیبل ها در انواع کاغذی، حرارتی، لمینت، متال، لیبل مواد و PVC تولید می شوند که ما به نوع لمینتی آن می پردازیم.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-345

لیبل لمینتی 8 در 18 از جنس لمینت است و نام دیگر آن علاوه بر برچسب لمینتی، لمینت پشت چسب دار هم می باشد. لیبل و برچسب لمینتی 8X18 دارای مقاومتی بین منفی 100 درجه تا مثبت 100 درجه سانتی گراد می باشد و مناسب برای کار در مدارهای برق و تجهیزات فروشگاهی پوشاک و کاربردهای مشابه آن است.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-345

این لیبل پرینتر برای کاربرد های مختلف به عنوان انواع بارکد، لیبل و ... مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیبل لمینتی برادر Brother tz-345 می توانید با واحد فروش ایده برتر 73027-021 تماس بگیرید

لیبل لمینتی برادر Brother tz-223

لیبل برادر Brother tz-223
نوع لیبل: لمینت
نوع چاپ: لمینت
سایز لیبل: رول لیبل لمینتی 8*9
دستگاه های سازگار: انواع لیبل پرینترهای برند برادر
لیبل کاغذی یا برچسب کاغذی برای بسته بندی یا بارکد دار کردن کالا ها از قبیل مواد پاکتی استفاده می شود. در این فرایند دستگاه لیبل پرینتر و یا لیبل زن اطلاعات موردنظر را بر روی لیبل کاغذی چاپ می کند.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-223

این لیبل ها در سایز های مختلف برای آزمایشگاه ها، انبارها، انواع فروشگاه ها و ... برای چاپ بارکد و سایر مشخصات در چاپگر لیبل زن مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این لیبل ها در انواع کاغذی، حرارتی، لمینت، متال، لیبل مواد و PVC تولید می شوند که ما به نوع لمینتی آن می پردازیم.

لیبل لمینتی برادر Brother tz-223

لیبل لمینتی 8 در 9 از جنس لمینت است و نام دیگر آن علاوه بر برچسب لمینتی، لمینت پشت چسب دار هم می باشد. لیبل و برچسب لمینتی 8X9 دارای مقاومتی بین منفی 100 درجه تا مثبت 100 درجه سانتی گراد می باشد و مناسب برای کار در مدارهای برق و تجهیزات فروشگاهی پوشاک و کاربردهای مشابه آن است.
لیبل لمینتی برادر Brother tz-223
این لیبل پرینتر برای کاربرد های مختلف به عنوان انواع بارکد، لیبل و ... مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیبل لمینتی برادر Brother tz-223 می توانید با واحد فروش ایده برتر 73027-021 تماس بگیرید

۱۳۹۷ شهریور ۶, سه‌شنبه

امور اداری


نقش تونر در دستگاه کپی چیست؟


via

تونر، ماده ای به شکل پودر است که نقش جوهر دستگاه کپی را دارد. این ماده از مشتقات کربن ساخته می شود و شکل ظاهری آن به صورت ذرات ریز و سیاه رنگ پلاستیکی می باشد.

هنگامی که یک برگ کاغذ را بر روی دستگاه قرار می دهید و دستور کپی را صادر می کنید، دستگاه فتوکپی با استفاده از ماده مصرفی تونر به چاپ مطالب می پردازد.

نقش تونر در دستگاه کپی چیست؟

در این مرحله یک اصل فیزیکی به نام ربایش بارهای ناهمنام رخ می دهد که باعث چاپ اسناد می شود.

حتما شما آزمایش الکتریسیته ساکن با استفاده از یک بادکنک را  انجام داده اید. وقتی که در یک روز زمستان از طریق مالیدن بادکنک را با به ژاکت پشمی در آن الکتریسیته ساکن ایجاد می کردید، می توانستید ذرات کوچک کاغذ را از طریق بادکنک جذب کنید.

نقش تونر در دستگاه کپی چیست؟

حتما بخوانید: دولوپر دستگاه کپی چیست ؟

عملیات چاپ در دستگاه کپی نیز، مشابه همین آزمایش قدیمی است. در داخل دستگاه فتوکپی یک درام وجود دارد که از طریق الکتریسیته ساکن شارژ می شود.

بررسی نقش تونر در دستگاه کپی

در ادامه بررسی نقش تونر در دستگاه کپی باید بگوییم که درام این قابلیت را دارد که به صورت انتخابی شارژ شود. به همین دلیل فقط قسمت های خاصی از آن تونر را به خود جذب می کنند.

زمانی که شما یک برگ شامل متن یا تصویر را روی دستگاه کپی قرار می دهید، در داخل دستگاه نیز تصویری با الکتریسیته ساکن روی سطح درام تشکیل می شود.

بررسی نقش تونر در دستگاه کپی

نقاطی که روی کاغذ اصلی به رنگ سیاه هستند، بر روی درام الکتریسته ساکن ایجاد می کنند اما نقاط سفید یا بدون رنگ، فاقد الکتریسیته ساکن بر روی درام خواهند بود.

این مکانیزم در حقیقت به این دلیل است که قسمت های سفید کاغذ تونر را جذب نکنند و تصویر یا متن شما به درستی کپی شود.

دستگاه کپی این کار را از طریق نور انجام می دهد. دلیل نام گذاری این دستگاه به نام فتوکپی نیز به همین خاطر می باشد.

بررسی نقش تونر در دستگاه کپی

حتما بخوانید: فیدر دستگاه کپی چیست؟

حال برای اینکه تونر به سطح درام و سپس به روی کاغذ منتقل شود، باید درام drum به صورت انتخابی کاغذ را جذب کند.

در مرحله بعد، سطح کاغذ با استفده از الکتریسیته ساکن شارژ می شود و تونر را از سطح درام به خود جذب می کند.

منبع: novintaksir