انسان
از اولین روز خلقت به دنبال امنیت بوده است. روزی حیوانات درنده برای او
تهدید به حساب می آمدند و امروز دزدها، کلاه بردارها، هکرها و... با گذشت
زمان و پیچیدهتر شدن زندگی انسان، خطراتی که وی را تهدید میکند نیز
پیچیدهتر شدهاند. برای مقابله با این خطرات، هر روز راهکارهای جدیدی
ارائه می شوند. ابزارهای امنیتی، پیچیده تر و سیستمهای امنیتی، غیرقابل نفوذتر میشوند.
فروش سیستم های امنیتی
سیستم های امنیتی
در برابر دو نوع خطر عمده از ما محافظت میکنند. نوع اول، خطرات سایبری و
اطلاعاتی است که بیشتر از طرف هکرها اقدام به این نوع دزدی میشود و نوع
دوم خطرات فیزیکی است که شخصی ممکن است وارد حریم خانه یا مغازهی شما شود.
برای مقابله با این مسائل، افراد متخصصی وجود دارند که سیستمهای امنیتی مختلفی طراحی میکنند و آن ها را به فروش می رسانند. از ابزارهای محافظت میتوان به دوربین های مدار بسته، دزدگیرها، دربهای ضدسرقت و... اشاره کرد.
در فروش این محصولات مهمترین مسئله نیاز مشتری است. برای اینکه بتوانیم سیستم امنیتی
خود را به فروش برسانیم، ابتدا باید تحقیق کنیم که چه خطراتی ممکن است
مشتری ما را تهدید کند و این خطرات را به آنها گوش زد کنیم. از تجربه های
قبلی او بپرسیم. آیا قبلا از او سرقت شده؟ آیا خرابی در ملک او اتفاق
افتاده؟ پس از آگاهی دادن به فرد، باید رابطه ای بر پایهی اعتماد بین
فروشنده و خریدار بنا شود. خریدار باید احساس راحتی کند و بداند در صورتی
که سیستم را نپسندید، میتواند بدون مشکل اعلام کند. پس از آن، سیستمی که
برای جلوگیری از این خطرات طراحی کردهایم به وی معرفی میکنیم. نحوهی
کار سیستم خود را به او شرح میدهیم و تمام کارهایی که برای گرفتن نتیجهی
ایدهآل از سیستم لازم است را به او آموزش می دهیم. از مهمترین مسائل در
فروش سیستم های امنیتی شما، هزینه ای است که فرد باید برای آن
بپردازد و اینکه او چنین توان مالیای دارد یا نه. مثلا وقتی شما برای
فردی که تنها توانایی خرید یک دزدگیر ساده را دارد، از سیستم دوربین مداربسته پیشرفته صحبت میکنید نباید انتظار موفقیت در فروش را داشته باشید.
مورد بعدی که در فروش سیستمهای امنیتی مهم است، محیطی است که سیستم در آن نصب خواهد شد. فکر کنید که برای یک اتاق سادهی مسکونی، سیستم پیشرفتهای از دوربین مدار بسته
را پیشنهاد کنید. قطعا در فروش سیستم موفقیتی نخواهید داشت. برای چنین
محیطی شاید یک درب ضد سرقت کافی باشد. در هر صورت خریدار قطعا نگرانی هایی
دربارهی سیستم خواهد داشت. شما در حد امکان سعی کنید این نگرانی ها را
رفع کنید و به وی اطمینان دهید که اتفاق نا خوشایندی نخواهد افتاد. زمانی
که چند نفر باهم برای خرید آمدهاند، حتما سعی کنید فرد مسئول را شناسایی
کنید و روی صحبت تان بیشتر با او باشد. از انتظارات خریدار آگاهی کامل
کسب کنید تا سیستمی مناسب با انتظارات اش به او معرفی کنید. حتما مدت
زمانی که فرد انتظار دارد سیستم در خلال آن نصب شود را بدانید و براساس آن
اقدام کنید. خریدار را از تمام خدمات پس از فروش آگاه کنید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر