۱۳۹۵ آبان ۱۰, دوشنبه

ماشین های اداری چیست؟

تجهیزات و ماشینهای اداری به یکی از بخش های مهم و ضروری یک دفتر کار مدرن تبدیل شده است. تعداد زیادی از لوازم خانگی و ماشین آلات برای عملکرد سریع، دقیق و کارآمد از فعالیت های دفتر استفاده می شود. با توسعه فن آوری، مکانیزمی در تسریع عملیات دفتری و در نتیجه افزایش بهره وری به وجود آمده است.

ماشین های اداری چیست؟

این ماشین های اداری که جزو ضروریات مورد استفاده برای توابع یک شرکت است شامل تجهیزات دفتری مانند:  پرینتر، اسکنر، دستگاه فکس، دستگاه کپی و اداری شامل :میز، صندلی، کامپیوتر، و وسایل نور وغیره  می باشد.
هر کدام از این ابزار و وسایل نقش مهمی در ارتقا کیفیت خدمت رسانی و تحصیب خدمت رسانی، احترام به حقوق کارکنان و ارباب و رجوع و همچنین آسایش اشخاص ایفا میکنند.
امروزه طیف گسترده ای از ماشین اداری برای استفاده در دفاتر مدرن به وجود آمده است. هستند ماشین آلاتی میتوانند به تسریع روند کارکرد در یک دفتر بسیار کمک کنند و ماشین هایی که می توانند نسخه های متعدد از یک سند را به وجود آورند. دستگاه هایی هم برای حسابداری در دسترس هستند، که به تسریع محاسبه و شمارش پول نقد کمک میکنند. کامپیوتر های الکترونیکی برای سرعت بخشیدن به کار کرد فروش موجود هستند که میولن خواندن بارکد در فروشگاه( بارکد خوان)، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات را مثال زد. در بسیاری از پست خانه ها ماشین های اداری باعث خدمت رسانی سریع تر شده که میتوان به باز کرد، مهر و موم کردن نامه ها یا پست های دیگر، و تعیین وزن آنها به طور خودکاراشاره کرد. همچنین ماشینهای اداری هستند که می توان پیام ها را در کم ترین زمان از یک مکان به مکان دیگر ارسال کرد که این ماشین ها عبارت اند از Teleprompter، فکس و تلفن و... .
در نتیجه یکی از ویژگی های یک شرکت خوب با مدیریت موفق این است که از بهترین تجهیزات و عالیترین کیفیت ماشین های اداری استفاده کند، و نقش ماشینهای اداری بر روی کارکرد یک شرکت بسیار تاثیر گذار و پر اهمیت می باشد.
  منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه
ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

نکاتی درباره تونر و شارژ کارتریج


از اینکه پیوسته با بخش مقالات و آموزش وب سایت ایده برتر پارسیان همراه هستید، ممنونیم. در نوشتارها و مطالب پیشین ممکن است مطالبی درباره‌ی انواع پرینتر لیزری و انواع پرینتر جوهر افشان خوانده باشید. در این نوشتار تلاش می‌کنیم شما را با ساختار تونر و نکاتی درباره ی شارژ کارتریج آشنا کنیم.

نکاتی درباره تونر و شارژ کارتریج

به موازات پیشرفت تکنولوژی و پراکندگی بازار صنعت فناوری‌های نو بازاری دیگر نیز همیشه در تکاپو است که کالاهایی بی کیفیت و یا تقلبی را عرضه نماید. مواد مصرفی پرینترها مانند تونر و کارتریج از مواردی هستند که کسب شناخت بیشتر نسبت آن‌ها و تنوعشان می‌تواند ما را از این بازار سیاه دور نگه دارد. همانطور که در نوشتارهای قبلی گفته شد، «تونر» همان جوهر جامد مخصوص پرینترهای لیزری است که با تکنولوژی خاصی توسط سازندگان مختلف ساخته می‌شود. همه‌ی انواع پرینتر لیزری از نوع خاصی از تونرها بهره می‌برند که در هنگام خرید و یا شارژ تونر باید به این نکته توجه داشته باشید. پرینترهای لیزری را از یک جنبه می‌توان به دو دسته‌ی رنگی و سیاه و سفید طبقه بندی کرد. تونر رنگی آن از چهار تونر با چهار رنگ آبی، زرد، مشکی و قرمز استفاده می‌کند اما نوع سیاه و سفید آن تک رنگ می‌باشد. یعنی فقط تونر مشکی دارد. نکته‌ی قابل توجه اینجاست که تونر مشکی مخصوص پرینت سیاه و سفید با تونر مشکی در پرینترهای رنگی متفاوت است. بنابراین توجه داشته باشید این دو را به جای یکدیگر استفاده نکنید.
نکته‌ی دیگر درباره‌ی تونر این است که دو راه وجود دارد که شما بتوانید کارتریج خود را با آن شارژ نمایید. یکی اینکه به شارژکارها مراجعه کنید که کار و تخصصشان شارژ کردن کارتریج است و راه دیگر این است که خودتان تونر متناسب با کارتریج و پرینترتان را بخرید و خودتان آن را شارژ کنید. شارژ کارها معمولاً تونرها را کیلویی می‌خرند و شما در صورت مراجعه به آن‌ها بعید است بتوانید مطمئن شوید که چه تونری با چه کیفیتی در کارتریج شما ریخته می‌شود اما اگر دانش و توانایی لازم را در شارژ کارتریج به دست آورید می‌توانید تونرهای فابریک، پلمپ شده و استاندارد را بخرید که مشخصات کامل آن روی بسته یا قوطی حاوی تونر درج شده است. این کار درصد سلامت و امنیت کار را در کارتریج دستگاهتان افزایش خواهد داد.
ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

فرق تونر و کارتریج

امروزه یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر در سبد کالا و نیازمندی هر خانوار، محصولات دیجیتال می‌باشند، ماشین‌ هایی هم که ما روزی با نام ماشین اداری می‌شناختیم امروزه در منازل کم نیستند. به همین دلیل ما وظیفه‌ی خود می دانیم به عنوان تیم محتوای وب سایت ایده برتر پارسیان در راستای گسترش آگاهی بخشی عمومی در زمینه‌های متنوع تخصصی و فنی حوزه‌ی تکنولوژی به دنبال تلاشی بیش از پیش باشیم.
 ممکن است در پست‌ های پیشین ما درباره‌ ی پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری مطالب متنوعی را خوانده باشید اما شناخت دقیق مواد مصرفی و اجزای داخلی این دسته از ماشین‌ ها نیاز به واکاوی بیشتری دارد.

فرق تونر و کارتریج چیست؟

تونر و کارتریج از موضوعات مهم در بحث بر سر پرینترها می‌باشند. ممکن است در اولین مراحل آشنایی با اجزاء داخلی یک پرینتر تفاوت این دو یعنی تونر و کارتریج برای شما روشن نباشد. تونر به عبارتی همان جوهری است که برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چون مایع نیست و به حالت جامد و در قالب پودری با ذرات فشرده و بسیار ریز رنگ عرضه می‌شود، به آن «تونر» می گویند. تونر در گذشته با استفاده از ترکیباتی شامل اکسید آهن و کربن ساخته می‌شد اما امروزه به منظور افزایش کیفیت در چاپ از ترکیب کربن و نوعی پلیمر ساخته می‌شود. اما چگونه است که این پودر جامد بعد از چاپ در قالب جوهر بر روی کاغذ دیده می‌شود؟ در واقع همین پودر نیز برای چسبیدن به کاغذ باید ذوب شود اما این فرایند با حرارتی از طرف فیوزهایی در داخل پرینتر انجام می‌شود. این جوهر جامد یا تونر برای ذخیره نیاز به یک انبار یا به عبارتی یک مخزن دارد که از نظر علمی تر به آن «کارتریج» می گویند. این مخزن‌های جوهر و تونر که هم در چاپگر جوهرافشان و هم در چاپگرهای لیزری کاربرد دارند غیر از کارکرد یک مخزن برای جوهر وظیفه دارند جوهر را به دستور قطعات الکترونیکی دیگر به میزان نیاز جوهر (تونر) را روی کاغذ بریزند. ساختار کارتریج در چاپگرهای لیزری بسیار پیچیده تر از کارتریج چاپگرهای جوهر افشان می‌باشد. این پیچیدگی در پرینترهای لیزری به این دلیل است که وظیفه‌ی کارتریج نسبت به چاپگرهای جوهر افشان بیشتر و پیچیده تر می‌باشد.
ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی